رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، سال 1395 را زمان اجرای اقدامات عملی در زمینه احیای رودخانه های شهر تهران دانست.
کد خبر: ۱۱۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 27 October 2015
اقبال شاکری، با تاکید بر اینکه طرح جامع احیا و ساماندهی رودخانه ها و قنوات شهر تهران مرحله مطالعات مفهومی را پشت سر گذاشته است، افزود: در مرحله مطالعات پایه و طراحی تفصیلی این طرح که با تلاش مجموعه ای از مشاوران متخصص در حوزه شهرسازی و مهندسی رودخانه ها در جریان است، برنامه عملیاتی آزادسازی و بهسازی قطعات مختلف روددره ها تهیه و تدوین خواهدشد.

وی با بیان آنکه بخشی از اعتبارات بودجه سال 1395 شهرداری تهران به موضوع احیای رودخانه های پایتخت اختصاص می یابد، یادآور شد: برنامه عملیاتی احیای رودخانه ها باید تا پایان سال جاری به نحوی تنظیم شود که به طور دقیق و مشخص در طرح تفصیلی شهر تهران پیاده سازی گردد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، در عین حال از انجام برخی اقدامات اجرایی در بخش هایی از رودخانه فرحزاد خبر داد و گفت: فعالیت اجرایی به منظور احیای رودخانه فرحزاد با تلاش برای آزادسازی حریم این رودخانه آغاز شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون نحوه نظارت و ایجاد وحدت رویه در عملیات اجرایی احیای رودخانه ها، بر لزوم ایجاد یک ساختار منسجم و یکپارچه به منظور نظارت عالیه بر این اقدامات تاکید و اضافه کرد: سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران باید با ایجاد یک اتاق فکر و البته ساختار نظارتی مشخص، بر فرآیند اجرایی احیای رودخانه ها نظارت کرده و پاسخگوی ابهامات و مشکلات احتمالی مناطق دست اندرکار در اجرای این طرح باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار