معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: جابجایی وسیع بار و وجود تولیدی های مزاحم باعث نابسامانی در منطقه 12 شده است.
کد خبر: ۱۲۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 10 November 2015
سیدجعفر تشکری هاشمی روز سه شنبه در دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح ارتقای کیفیت زندگی در مرکز تاریخی منطقه 12 (پروژه شهید هرندی) افزود: منطقه 12 تهران به عنوان قطب اقتصادی، فرهنگی و تاریخی شناخته شده که به همین جهت مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه برخی از اقدامات انجام شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سال های اخیر در منطقه 12 صورت گرفته است، تصریح کرد: منطقه 12 با مناطق دیگر تفاوت های بسیاری دارد که به دلیل استقرار بازار، وجود وزارتخانه ها و مراکز سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: تداخل باربران و عابران پیاده، مشکلاتی را در جهت تردد و حمل و نقل عمومی در منطقه بازار ایجاد کرده است که در این رابطه باید نگاه ویژه ای به این مسئله داشته باشیم.

هاشمی تشکری با بیان اینکه سرانه موتورسیکلت در این منطقه بسیار نگران کننده است گفت: در این منطقه به اندازه هر سه نفر یک موتورسیکلت وجود دارد که براساس آمار به طور متوسط روزانه حدود 700 تا 800 هزار موتورسیکلت در طول روز در این منطقه تردد می کنند.

وی با اشاره به حجم بالای تردد موتورسیکلت ها در منطقه 12 تصریح کرد: در این منطقه موتورسیکلت ها قوانین و مقررات را رعایت نمی کنند که به همین جهت شاهد نابسامانی در حرکت و توقف وسائل نقلیه هستیم.

هاشمی تشکری با بیان اینکه بخش عمده ای از تاکسی ها در منطقه 12 تردد دارند گفت: بسیاری از این تاکسی ها در منطقه بازار بار جابجا می کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه منطقه 12 یکی از بی انضباط ترین مناطق در بحث ترافیک شهری محسوب می شود، افزود: بی توجهی به چراغ قرمزها، تردد وسایل نقلیه برخلاف جهت و در مسیرهای ویژه از تخلفاتی است که در این منطقه صورت می گیرد که با توجه به این شرایط باید چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل و کاهش بار ترافیکی در دو دهه اخیر تلاش های چشمگیری توسط مدیریت شهری برای برطرف کردن معضلات منطقه 12 صورت گرفته است گفت: طی سال 86 تا 93 نیز اقدامات گسترده ای در بحث پیاده روها، توسعه حمل و نقل عمومی انجام شده است.
تشکری هاشمی تصریح کرد: علاوه بر توسعه خطوط اتوبوس تندرو در منطقه، تلاش گسترده ای نیز برای توسعه خطوط مترو صورت گرفته است که هم اکنون خط یک و دو به صورت کامل و خط چهار مترو در اختیار شهروندان قرار دارد که در آینده نزدیک خط 6 و 7 مترو به خطوط شهری منطقه 12 اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در منطقه 12 با رویکرد توسعه گردشگری بیان داشت: 19 اقدام برای این طرح از سوی معاونت حمل و نقل عمومی طراحی شده است که از آن جمله می توان به ساماندهی چرخ دستی ها، مشارکت بازاریان در کارها، بهبود حمل و نقل عمومی، توسعه سیستم های هوشمند، توسعه پیاده روها اشاره کرد.
هاشمی تشکری بیان داشت: مطالعات به صورت ریز و نقطه ای در منطقه 12 صورت گرفته است و مشکلات احصاء شده که در صدد رفع این مشکلات هستیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار