مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: عملیات اجرایی درختکاری با هدف توسعه جنگل ها در راستای طرح ملی حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی شمال تهران و شمیرانات، در سطح یک هزار هکتار از اراضی ارتفاعات شمال پایتخت آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 15 November 2015
علی کیان روز یکشنبه افزود: این سطح از جنگل کاری با توجه به بررسی شرایط اکولوژیکی و کیفیت خاک برای حوزه یورد چشمه به مساحت 300 هکتار و برای حوزه هزاردره (تلو) به مساحت 700 هکتار در دامنه های جنوبی البرز به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه درصورت تامین اعتبار این طرح تا فروردین ماه سال آینده به طور کامل اجرا می شود اظهار کرد: با اجرای این عملیات، گونه های جنگلی بومی و سازگار با محیط همچون سرونقره ای، کاج سیاه، داغداغان، ارغوان و اقاقیا در این اراضی کاشته می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، جنگل کاری و توسعه فضای سبز در ارتفاعات مشرف به شهر تهران را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اقدامات جنگل کاری در دامنه های جنوبی البرز که چندسالی است در حال اجراست علاوه بر پیشگیری از تصرف اراضی ملی، در ایجاد ارزش های زیست محیطی از جمله ترسیب کربن (کاهش گازهای گلخانه ای)، تولید خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، پیشگیری از جریان سیل و تولید اکسیژن نقش موثر و بسزایی دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار