نمایش 'خنک مثل صبح' به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی، موفق به دریافت شش جایزه برتر بیست و یکمین جشنواره تئاتر منطقه ای لاله های سرخ شد.
کد خبر: ۱۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ 15 March 2015
نمایش 'خنک مثل صبح' به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی، موفق به دریافت شش جایزه برتر بیست و یکمین جشنواره تئاتر منطقه ای لاله های سرخ شد.

به گزارش ایرنا؛ نویسنده و کارگردان نمایش خنک مثل صبح گفت: پری بارانی به خاطر بازی موفق خود در این نمایش، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره بازیگری اول زن را دریافت کرد و جایزه اول موسیقی نمایش نیز به محمد بهراد رسید.

محمد قاسمی که موفق به کسب جایزه برتر طراحی صحنه، جایزه سوم بازیگری مرد، جایزه سوم نویسندگی و کارگردانی این نمایش در جشنواره منطقه ای لاله های سرخ شده بود گفت: جنگ، موضوع اصلی این نمایش است که با دارا بودن محتوای به روز و عجین شدن آن با شرایط خاورمیانه، آن را به کاری پخته و قوی تبدیل کرده است.

قاسمی اظهار داشت: نمایش خنک مثل صبح با موسیقی زنده، آواها و نواهای ایرانی در قالب اثری پست مدرن است و تلفیقی از فرم و اجرا بوده که اجرای موسیقی زنده فضای بسیار خوبی را به نمایش داده است.

وی ادامه داد: نمایش خنک مثل صبح امسال برای حضور در جشنواره فجر تایید شد و علاوه بر حضور در جشنواره های استانی و منطقه ای چون مرصاد، بسیج، صاحبدلان و جشنواره یاقوت های سرخ ساوه، امسال در هفدهمین جشنواره ملی مقاومت خرمشهر به عنوان کار برتر انتخاب شد و هشت جایزه برتر این جشنواره را کسب کرد.

وی بیان داشت: به دلیل اجرای موفق و استقبال بی نظیر مردم از نمایش خنک مثل صبح در جشنواره لاله های سرخ از من دعوت شد تا به مدت 20 روز کلاس ورک شاپ نویسندگی در دزفول برگزار کنم.

مدیر گروه هنری باران اظهار کرد: در این جشنواره چهره های سینمای ایران حضور داشتند و نمایش خنک مثل صبح با اجرای بسیار موفق و بی نظیر خود مورد استقبال و توجه تماشاگران قرار گرفت و جزو نمایش هایی بود که موفق شد بیشترین جوایز جشنواره را از آن خود کند.

قاسمی گفت: گروه هنری باران تاکنون با پنج نمایش شهادت خوانی شمعون و شهرزاد، یقه خرگوشی، خطوط خاطر، روایتی تازه از قصه ای کهن و خنک مثل صبح طی چهار دوره در این جشنواره حضور یافته که در هر دوره جزو پر جایزه ترین گروه های نمایشی حاضر در جشنواره بوده است.

قاسمی یاد آور شد: در بیست و یکمین جشنواره تئاتر منطقه ای لاله های سرخ در اندیمشک و دزفول، 9 گروه نمایشی در بخش مسابقه حضور داشتند که گروه هنری باران با دو نمایش 'روایتی تازه از قصه ای کهن' و 'خنک مثل صبح 'در این جشنواره شرکت کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در فضایی بسیار صمیمی و خوب برگزار می شود بیان داشت: با توجه به اینکه جشنواره لاله های سرخ بیست و یکمین دوره خود را پشت سر می گذارد اما یک جشنواره نوپایی است که کمتر از سوی مسوولان استان و شهرستان حمایت می شود.

قاسمی افزود: اگر در سال های آینده این جشنواره منطقه ای مورد حمایت و پشتیبانی بیشتر مسوولان قرار گیرد می تواند به جشنواره ملی تبدیل شود.

بیست و یکمین جشنواره تئاتر منطقه ای لاله های سرخ از 19 تا 22 اسفندماه سال جاری در شهرهای اندیمشک و دزفول برگزار شد.

گروه هنری باران از سال 71 آغاز به کار کرد و با شروع کارگردانی از سال 74، تاکنون نمایش هایی چون یقه خرگوشی، خطوط خاطر، شهادت خوانی، سیری در سرای سه سرباز سوخته، نقالی قالی، سوگواره سرد سکوت، خنک مثل صبح، روایتی تازه از قصه ای کهن، آوازه خون آوازه خون و و اینک بازی خاموش را در کارنامه هنری خود دارد.

شهرستان ملایر دارای 10 گروه نمایشی فعال است که 110 هنرمند در این حرفه فعالیت می کنند و دو گروه هنری باران و سپید و سیاه موفق ترین گروه های نمایشی این شهرستان هستند و هنر نمایش و تئاتر ملایر در استان دارای جایگاه نخست است.

شهرستان ملایر با 300 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مقام مسوول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
با سلام
برای اطلاع از جزییات دقیق و البته صحیح از بیست و یکمین جشنواره تئاتر لاله های سرخ با دبیرخانه این جشنواره تماس بگیرید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار