هشتمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه با معرفی نفرات برگزیده در بخش مقاله و شعر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۴۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 09 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، هشتمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه پس از دو روز رقابت شعرا در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی این شهر با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

بر اساس آراء هیئت داوران در بخش شعرا و در رده سنی بزرگسالان، غلامرضا امام علی زاده از آذربایجان شرقی رتبه اول، مریم کرباسی از اصفهان رتبه دوم و رضا نیکوکار از گیلان رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش شعرای رده سنی جوانان سید محمد صادق آتشی از اصفهان رتبه نخست، سید تک تم حسینی از قم رتبه دوم و زینب اکبری از کرمانشاه رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش ویژه علی احدی از استان مرکزی رتبه نخست، سینا نجفی از شیراز رتبه دوم و صدیقه مرادزاده از تهران رتبه سوم را کسب کردند.

سمیه رمضانی از قروه در بخش شعر برگزیده کُردی و سید باقر موسوی از قروه در بخش شعر برگزیده تُرکی مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در بخش مقاله این کنگره نیز رتبه اول به گلی حجت فر و زهرا شیخ وند از سیستان و بلوچستان رسید و شهرزاد و مریم کتابی از استان هرمزگان رتبه دوم و اکرم رمضانی از کردستان رتبه سوم را کسب کردند.

منصوردولتی، حمدالله عبدالملکی، اقبال عبدی، احمد حاجیان از کردستان به عنوان نفرات برگزیده قرائت شعر معرفی شدند و در بخش قرائت مقاله نیز لیلا عبدالملکی از کردستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

عبدالجبار کاکایی، فاطمه راکعی، رضا برزویی و منصور دولتی داوری آثار بخش شعر این کنگره را به عهده داشتند و مقالات ارسالی نیز به این کنگره توسط محمد نخی، عبدالسلام کریمی و محمد شرف‌بیانی داوری شدند.

در حاشیه این کنگره نمایشگاه عکس عاشورایی برگرفته از آثار مهدی اصلانی هنرمند قروه‌ای دایر شد که مورد استقبال شرکت کنندگان کنگره قرار گرفت.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار