برگزاری آیین روز دانشجو، مراسم یادبود مرحوم رکن آبادی، همایش چهره ماندگار فرش دستباف قم، حضور رئیس مجلس درسوگواره28صفر روستای انجیله، بازدید معاون وزیر کشور از طرح های عمرانی و قطار شهری قم، تشییع شهیدان مدافع حرم و تشییع پیکر یکی از شهدای جنگ تحمیلی از جمله اخبار مهم هفته گذشته قم بود.
کد خبر: ۱۴۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 12 December 2015
به گزارش تابناک قم، مردم ولایتمدار استان قم در 28 صفر همزمان با عزاداری های سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع)، در سوگ رحلت پیامبر اکرم اسلام(ص) و شهادت دومین امام شیعیان حضرت امام حسن مجتبی(ع) با برگزاری آیین های عزاداری به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.
هیات عاشقان ثارالله نیروهای مسلح استان قم نیز به همین مناسبت همگام با سایر عزاداران شهر مقدس قم و زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) به عزاداری پرداخت.

** سوگواره 28 صفر همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در روستای انجیله بخش خلجستان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم، دهیاران و اعضای شوراهای روستا و دیگر مسئولان استانی برگزار شد. 
سید داوود حاج حسینی بخشدار خلجستان قم در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: یادواره شهیدان بخش خلجستان، تجلیل از پنج ذاکر برجسته اهل بیت(ع)، برپایی هشت موکِب برای پذیرایی از مهمانان سوگواره، پخت 28 دیگ آش نذری و همچنین دعوت از هنرمندان نقاش و خطاط برای هنرنمایی زنده با موضوع عزاداری از دیگر برنامه های جنبی این سوگواره بود.

** مراسم «مهر نبوی(ص)، کرامت حسنی(ع)»، همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) در میدان آستانه در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

** مراسم گرامیداشت مرحوم غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و یکی از جانباختگان فاجعه سرزمین منا با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده های بزرگوار شهیدان و ایثارگران در مسجد اعظم برگزار شد.

** هوشنگ خندان دل معاون عمرانی وزیر کشور، در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی و قطار شهری قم، با اشاره به روند پیشرفت طرح های عمرانی قم گفت: طرح های ریلی در این استان باید با سرعت بیشتری اجرایی شود.
سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در این بازدید، با اشاره به اینکه وضعیت قم در زمینه اعتبارات نسبت به شهرهای دیگر عقب تر است، گفت: طرح مونوریل مزید بر علت شده است، زیرا این طرح تقریبا مشکل جدی را از ترافیک شهر قم حل نمی کند.
همچنین، سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم در این بازدید، با اشاره به تلاش مدیریت شهری در سرعت بخشیدن به روند پیشرفت طرح های عمرانی شهر گفت: تسریع در روند طرح های عمرانی نیازمند کمک و حمایت های ویژه دولت است.

** سید اسدالله دهناد سرپرست شرکت مخابرات ایران، در دیدار سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم از آمادگی این شرکت برای هوشمندسازی شهر قم در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با تمامی ظرفیت و امکانات در خدمت شهر کریمه اهل بیت(ع) هستیم و آمادگی داریم تا این شهر را به سمت هوشمندسازی سوق دهیم.

** سید مهدی صادقی استاندار قم، در جلسه شورای معاونان استانداری قم، موازی کاری را آفت بهره وری عنوان کرد و گفت: این مساله موجب اسراف و هدررفت منابع انسانی و مالی در سازمان ها می شود؛ وی با اشاره به اهمیت تلاش و کوشش برای ارتقای بهره وری، بر ضرورت تمرکز زدایی در انجام امور تاکید کرد.

** نصرت الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، در جلسه ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: مردم شهر مقدس قم به مناسبت دهه بصیرت 9 دی در مدرسه فیضیه تجمع باشکوهی برگزار می کنند و آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در این اجتماع سخنرانی می کند.
حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه گفت: این استان با کمبود محیط های نمایشگاهی مواجه است و به فضای مناسبی چون مصلای قدس برای رویدادهای فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب و نمایشگاه تخصصی حوزه دین نیاز داریم.

** سید مهدی صادقی استاندار قم، در سومین همایش چهره ماندگار فرش دستباف قم با عنوان گره طلایی گفت: اخلاق، هنر و عشق سه عنصر مهم در فرشبافی است و کسانی که با صنعت فرش سروکار دارند همگی انسان های اخلاقمدار، هنرمند و عاشق هستند و به همین دلیل با تلاش فراوان این هنر ارزشمند را زنده نگه می دارند.
حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز در این جلسه، فرش دستباف ایران و بویژه استان قم را سفیر فرهنگی و انتقال دهنده مفاهیم عمیق خُرده فرهنگ های اقوام ایرانی در سرتاسر جهان دانست.

** حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در گفت و گو با ایرنا گفت: این استان نیازمند بازار هنر دائمی برای عرضه اثرهای هنرمندان قم است و در تجاری سازی و اقتصاد هنر در کشور با مشکل هایی روبرو هستیم، این در حالی است که اقتصاد هنر خیلی در کشور ما به روز و نافع هنرمندان نیست و ما نیز از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیروی می کنیم.

** ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در گفت و گویی گفت: هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزا نوع A در این استان گزارش نشده است؛ با شروع فصل سرما همه ساله بیماری های فصلی مانند آنفلوآنزا شایع می شود که با ابتدایی ترین استانداردهای بهداشتی می توان از ابتلای افراد به آن جلوگیری کرد.

** احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در همایش ملی کمیته های بیمه و درمان سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: با وجود اینکه دائم به دولت قبل تذکر می دادیم، 10 درصد سهم بخش بهداشت و درمان داده نمی شد و یکی از کارهای خوب دولت یازدهم اجرای این موضوع است. 
اکبر شوکت نماینده کارگران در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور نیز در این همایش، گفت: در سطح کشور دیدگاه مثبتی حتی پیش از انقلاب نسبت به تامین اجتماعی وجود نداشت و این در حالی است که تامین اجتماعی بهترین ابزار برای برقراری عدالت در جامعه است. 

** محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم، در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: دفن زباله و توسعه سایت های دفن در استان قم باید متوقف شود.

** عطاء الدین قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، در گفت وگو با خبرنگاران گفت: رفع نابسامانی ها و ناهنجاری های اجتماعی نیازمند کارهای علمی و پژوهشی است و بدون شک کارهای پژوهشی نقش مهم و موثری در شناسایی علل و عوامل آسیب های اجتماعی دارند.

** جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد و در این مراسم 37 تن از پژوهشگران و فناوران برتر قم مورد تجلیل قرار گرفتند. 

** حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم، در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه های هفته وقف از 18 تا 24 آذر ماه گفت: رسانه نقش سازنده ای در ترویج فرهنگ وقف دارد و باید از ظرفیت خبرنگاران در جذب موقوفات و فرهنگ سازی بهره مند شویم.

** امیر هوشنگ طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم، درگفت وگو با ایرنا گفت: معضل کمبود آب یکی از موانع مهم توسعه واحدهای صنعتی دراین استان محسوب می شود و هم اکنون با توجه به توسعه واحدهای صنعتی، نیازهای آبی در این شهرک ها افزایش پیدا کرده است.

** عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، در آیین تجلیل از دانشجویان برتر مرکز علمی و کاربردی صنایع دستی قم گفت: ماندگاری گردشگران با ارائه خدمات مطلوب نیازمند توجه به آموزش نیروهای خدماتی گردشگری در قم است.

** سید مجتبی موسوی مدیرکل تامین اجتماعی قم، در جلسه مشترک با بازرسان کارگاهی شعب تامین اجتماعی استان قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه سال جاری، 19 هزار بازرسی از کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی در سطح استان انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 93 از رشد 35 درصدی برخوردار بوده است.

** محمد رضا مظفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، در پی بازدید سرزده تیم نظارتی این دانشگاه از برخی درمانگاه های شبانه روزی قم و تعطیلی شبانه برخی از آنها گفت: این درمانگاه ها باید در تمام ساعات شبانه روز به مردم ارائه خدمت کنند و در صورت تعطیلی مطابق قانون برخورد صورت می گیرد.

** حسن بحرینی سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، در حاشیه برگزاری دوره های آموزشی برندسازی و بازاریابی هنرمندان صنایع دستی قم در گفت و گو با ایرنا گفت: صنایع دستی قم به عنوان سوغات برندسازی تا در سطح ملی و بین المللی معرفی شود.

** مصطفی سعادت طلب عضو شورای اسلامی شهر قم، در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از طرح های شهری، روند اجرای طرح های عمرانی شهری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از اجرای طرح های شهری حمایت می کنیم و با تمام توان در خدمت شهرداری برای اجرای طرح ها هستیم.

** مراسم تشییع هفت شهید مدافع حرم مطهر حضرت زینب(س)، همزمان با 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه های استان قم برگزار شد.

** «مکرمه بیگدلی» همسر شهید «تقی خسروبیگی برچلویی» در گفت و گو با ایرنا گفت: آن شهید گرانقدر در زمان شاه به دلیل تحصیل در دانشکده افسری به ارتش رفت ولی هیچ زمان از رژیم و فرماندهان نظامی شاه، تبعیت نداشت و فرمانده اش امام خمینی(ره) بود.

** بارش نخستین برف در فصل پاییز موجب تعطیلی دو روزه مدرسه ها در استان قم شد. 

** نمایشگاه عکس عشق سرخ درباره عاشورا از 11 هنرمند عکاس استان قم، با موضوع هایی همانند عزاداری، جلوه های نماز در فرهنگ عاشورا، جلوه هایی از هنر تعزیه و فرهنگ عزاداری سنتی در نگارخانه شهید سید مرتضی آوینی برگزار شد.

** نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قم، در فضایی به مساحت 600 متر مربع در کتابخانه مرکزی دانشگاه قم برپا شد. 
سید مهدی صادقی استاندار قم، در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، با بیان اینکه در بسیاری از زمینه ها پژوهش های خوبی صورت گرفته است، گفت: نکته مثبت بیشتر این پژوهش ها این بود که تجاری سازی شده اند و یا در این مسیر قرار دارند.
احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: در صورتی که حلقه اتصال بین دانشگاه و صنعت را ایجاد کنیم بسیاری از مشکل های کشور در زمینه های اقتصادی و تولید برطرف می شود. 

** حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم، در چهارمین همایش وقف و رسانه، با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در اسلام گفت: این سنت حسنه، صدقه جاریه ای است که پس از مرگ انسان همچنان برای او باقی می ماند و اجر و ثواب بزرگی نصیب انسان می کند.
حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این همایش گفت: امروز رسانه ها وظیفه و رسالت بسیار مهمی در ترویج و تعمیق فرهنگ وقف در جامعه برعهده دارند.

** سید مهدی صادقی استاندار قم، در پیامی به مناسبت 16 آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان بیش از هر زمان دیگری و مصمم و با انگیزه تر از همیشه، در مسیر پایبندی به نظام و آرمان های امام راحل(ره)، پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی قرار دارند.

** محمد علی سبحانی مشاور وزیر امور خارجه، در جمع دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی پردیس فارابی قم دانشگاه تهران گفت: نتیجه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید مسیر رسیدن به آشتی ملی در کشور را هموار کند و پس از برجام، دومین دستاورد دولت تدبیر و امید را تشکیل یک مجلس مردمی، معتدل و انعکاس دهنده آرای مردم باید دانست.

** حجت الاسلام والمسلمین سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه مفید گفت: نفوذ در منطقه و قدرت منطقه ای شدن باعث تحرک آمریکا در برابر ایران شده است و از اینرو آنان به سیاست تعاملی و نفوذ در چارچوب مذاکره رو آوردند.

** حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، همزمان با 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه مفید گفت: فضای جامعه باید به سمت گفتمان، همگرایی، وحدت و احترام متقابل پیش برود، البته سیاست دولت، اندیشمندان و عقلای دو جناح سیاسی کشور نیز به سمت این وحدت و همگرایی است.

** مرحله نهایی مسابقات کبدی قهرمانی جوانان کشور، در سالن ورزشی شهید رضاییان به مدت سه روز در قم برگزار شد؛ در پایان این رقابت ها تیم های گلستان و آذربایجان غربی اول و دوم و تیم های سیستان و بلوچستان و کرمانشاه به صورت مشترک سوم شدند. 
محمدرضا مقصودلو رئیس فدراسیون کبدی ایران، در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با ایرنا، از تلاش این فدراسیون برای کسب میزبانی مسابقات قهرمانی کبدی جوانان آسیا خبر داد و گفت: در صورت موافقت فدراسیون کبدی آسیا، رقابت های کبدی قهرمانی جوانان این قاره در فاصله 13 تا 16 اسفند ماه امسال در ایران در یکی از دو شهر تبریز یا ارومیه برگزار می شود. 

** هادی غره باقی تیرانداز قمی، بر سکوی نخست مسابقات آزاد قهرمانی کشور ایستاد؛ رکورد تفنگ بادی مردان استان قم در مسابقات کشوری 612 امتیاز در اختیار قره باغی بود که با ثبت امتیاز 621 توسط وی علاوه بر عنوان قهرمانی، این رکورد نیز بهبود یافت.

** در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور، تیم یاسین پیشرو قم با حساب شش بر پنج مقابل گیتی پسند اصفهان شکست خورد.

** محمد رضا کشوری فرد سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم، در جمع خبرنگاران گفت: اعضای هیات مدیره جدید این باشگاه پس از دیدار تیم های صبای قم و ملوان بندر انزلی در لیگ برتر فوتبال کشور، جام خلیج فارس معرفی می شوند. 

** پیکر مطهر شهید محسن مسعودی از شهدای تازه شناسایی شده جنگ تحمیلی روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه در قم تشییع و به خاک سپرده شد.بسیجی شهید محسن مسعودی فرزند منوچهر متولد 23 آبان 1346 در قم و جمعی گردان بلال لشکر سیدالشهدا(ع) سپاه استان تهران بود که در تاریخ 18 اسفند سال 62 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید و نامش در زمره شهدای مفقود الاثر ثبت گردید.

** علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مسجد حضرت علی اصغر(ع) منطقه نیروگاه شهر قم در جمع مردم این منطقه گفت: با توجه به پیش رو داشتن بررسی لوایح بودجه سال 95 کل کشور و برنامه ششم توسعه، به دولت گفته شده که محور اصلی این لوایح باید مساله اقتصاد مقاومتی و مهمترین پیام و دستاورد این دو لایحه باید موضوع حمایت از تولید باشد.

** عاشقان اهل بیت(ع) در شب شهادت ثامن الحجج، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پیشوای هشتم شیعیان در حرم ملکوتی حضرت معصومه(س) با برپایی آیین های عزاداری به سوگ نشستند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار