مروری بر مطبوعات امروز بیست و دوم آذر ماه:
مطبوعات استان قم، یکشنبه 22 آذر ماه جاری به موضوع های گوناگونی از جمله؛ برگزاری آیین سوگواری ماه صفر در قم، حضور رئیس مجلس در مراسم عزاداری قم، نقش بازی‌های سنتی در جامعه‎پذیری کودکان، بازدید معاون وزیر کشور از طرح های عمرانی قم، برگزاری همایش وقف و رسانه و وضعیت مونوریل و طرح های عمرانی قم، پرداخته اند.
کد خبر: ۱۴۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 13 December 2015
روزنامه همشهری

این روزنامه در مطلبی با عنوان «سوداگری زمین و مسکن؛ بلای جان شهرسازی قم» نوشت: در سال‌های اخیر تغییرات گسترده‌ ای در شهرها اتفاق افتاده که قم هم به عنوان یکی از شهرهایی که مقصد مهاجرت‌ها بوده از این تغییرات مصون نمانده است. تغییراتی که در 2 یا 3 دهه توانسته چهره شهر را دگرگون کند و البته سبک زندگی مردم را تحت تأثیر خود قرار دهد.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ فعالیت کارخانه 170 نفره با تنها 5 کارگر!، نقش بازی‌های سنتی در جامعه‎پذیری کودکان، طرح‌های ریلی قم با سرعت اجرا شود، مراسم مهر نبوی کرامت حسنی در قم، آموزش نیروهای خدماتی گردشگری در قم، سهم اندک بخش جعفرآباد از سرانه ورزشی، حضور تیم پارسیس در لیگ کاراته دختران کشور و فصل جدید لیگ بر‌تر فوتسال قم از دوشنبه آغاز می‌شود، اشاره کرد.

روزنامه 19 دی 

این روزنامه در مطلبی با عنوان «روحانیان در یک نقطه از شهر متمرکز نشوند» به نقل از آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید نوشت: روحانی باید در دل مردم و با مردم باشد و مرکز خدمات در تامین مسکن طلاب و روحانیان باید تلاش کند که روحانیان در تمام مناطق شهر حضور داشته باشند و از اجتماع آنها در یک منطقه اجتناب شود. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ نامه رهبری گفتمان تمدنی جدید در برابر گفتمان غربی است، طرح های عمرانی شهر قم نیازمند حمایت و توجه ویژه دولت است، حضور لاریجانی در مراسم سوگواری روستای انجیله، طرح های قطار شهری قم در گیر و دار تعصبات حزبی و قبلیه ای، 90 درصد بیمارستان های قم از محل موقوفات ساخته شده اند، آغاز دور برگشت لیگ برتر شطرنج کشور با حضور تیم تربیت قم، حضور پینگ پنگ باز قمی در مرحله دوم اردوی تیم ملی و سید علی خیرخواه علوی بهترین داور لیگ برتر تکواندو کشور، اشاره کرد. 

روزنامه ایمان

این روزنامه درمطلبی با عنوان «موردی از بیماری آنفلوآنزا نوع A در قم گزارش نشده است» به نقل از ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نوشت: هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزا نوع A در این استان گزارش نشده است؛ با شروع فصل سرما همه ساله بیماری های فصلی مانند آنفلوآنزا شایع می شود که با ابتدایی ترین استانداردهای بهداشتی می توان از ابتلای افراد به آن جلوگیری کرد.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ همایش وقف و رسانه در قم برگزار شد، در سفر معاون وزیر کشور به قم عنوان شد: مونوریل مشکل ترافیک قم را حل نمی کند، سرانه مصرف شیر در قم مناسب نیست، دومین بیمارستان تامین اجتماعی در قم ساخته می شود، پیکر شهید مسعودی در قم تشییع شد، مراسم مهر نبوی(ص) کرامت حسنی(ع) در قم برگزار شد، نصب تعداد 30 دوربین ثبت تخلف در قم، فعالیت 500 منزل مسکونی غیرمجاز برای اسکان زائران و در لیگ برتر فوتبال کشور صبا از هر نظر آماده مصاف با ملوان بندر انزلی است، اشاره کرد.

روزنامه شاخه سبز 

یکی از عنوان های نخست این روزنامه «مونوریل قم در ایستگاه مطهری متوقف می شود» است و به نقل از علی اکبر مجد حکمت مدیرعامل سازمان قطار شهری قم نوشت: با تصمیم مسئولان کشور و استان کار احداث طرح مونوریل در ایستگاه میدان مطهری متوقف می شود تا در آینده با تجمیع نظرات کارشناسیِ سازمان های مسئول در زمینه ادامه آن و نحوه اتصال با خط A مترو تصمیم گیری شود.
 
از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ در سالروز شهادت پیشوای هشتم شیعیان قم غرق در ماتم و عزا شد، حضور لاریجانی در مراسم عزاداری بیوت مراجع، روند اجرای طرح های شهری قم روبه پیشرفت است، شهرداری قم با اراده راسخ طرح های شهری را از رُکود خارج کرد، ضرورت توجه به رشته های فنی و مهندسی برای توسعه علمی صنعت در قم، طرح ساخت لوله های خونگیری تحت خلاء در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قم، وقف نیازمند حمایت رسانه ای است و انتخاب فرنگی کار نوجوان قم برای اعزام به رقابت های آسیایی، اشاره کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار