رئیس اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از حضور 600 نخبه قرآنی در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 14 December 2015
رئیس اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از حضور 600 نخبه قرآنی در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام سید‌ محمد‌باقر حسینی‌اراکی اظهار کرد: میزبانی استان کرمانشاه در برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم عنایت خداوند و پس از آن مرهون توجه ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: استان کرمانشاه دارای رتبه برتر در موقوفات قرآنی است و این موضوع رسالت مردم این استان را در برگزاری مطلوب مسابقات قرآن کریم دوچندان می‌کند.

حسینی‌اراکی گفت: ستاد معین و ستاد اجرایی در راستای برگزاری مناسب مسابقات قرآن تشکیل و وظایف کارگروه‌ها ابلاغ شده که استانداری کرمانشاه در این زمینه نقش موثری را ایفا کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: برگزاری مسابقات قرآنی فرصتی برای بهره‌مندی مردم استان و فعالان قرآنی این استان است.

وی خاطرنشان کرد: از آن‌جا که قرآن کریم رمز اتحاد است و ما در این استان با تفکرات مذهبی مختلفی در کنار هم قرار داریم، نخستین برکت قرآن اشاعه وحدت مذاهب خواهد بود.

حسینی‌اراکی با اشاره به بیانات حضرت امیرالمومنین(ع) مبنی بر لزوم طلب یاری از قرآن، این کتاب آسمانی را موجب بهبود بزرگ‌ترین دردها همچون کفر، دورویی، بی‌راهه رفتن و گمراهی دانست و افزود: قرآن زمینه‌ساز برقراری رابطه‌ای صمیمی با خداوند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از حضور 600 نخبه قرآنی کشوری در مسابقات مذکور خبر داد و گفت: این سفیران قرآنی برای تبلیغ فرهنگ کرمانشاه و آداب و رسوم مردم این استان حضور خواهند داشت.

وی از قرآنی کردن فضای استان با برگزاری محافل انس با قرآن و مشاهده موقوفات قرآنی خبر داد و گفت: چهار مرکز فرهنگی‌ قرآنی در سطح استان تاسیس که از این میان تالار احسان به عنوان مرکز فرهنگی بزرگ پس از مسابقات گودبرداری و آماده بهره‌برداری می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: از دیگر برنامه‌هایی که برای برگزاری مطلوب‌تر مسابقات قرآن طراحی شده، حضور روزانه یک هزار مدعو در سالن مسابقات است که نقش معنوی و تربیتی به دنبال دارد و برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مسابقه‌دهندگان قبل از برگزاری مسابقه از جمله این برنامه‌ها است.

حسینی‌اراکی حضور داوران و قاریان بین‌المللی را از دیگر دستاوردهای مسابقات قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: در هنگام برگزاری جلسات برای برگزاری مسابقات، مسئولان بیشتر احساس مسئولیت کرده و امکان مشارکت بیشتر آنان در این مسابقات فراهم خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار