مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی تا کمتر از چهار روز دیگر به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود که مسئولان و دست اندرکاران امر از آمادگی کامل برای میزبانی بزرگترین رویداد قرآنی سال کشور خبر می دهند.
کد خبر: ۱۴۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 15 December 2015
مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی تا کمتر از چهار روز دیگر به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود که مسئولان و دست اندرکاران امر از آمادگی کامل برای میزبانی بزرگترین رویداد قرآنی سال کشور خبر می دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرآن کریم به عنوان بزرگترین کتاب و راهنمای مسلمانان همواره محل وثوق و مراجعه افرادی است که خیر دنیا و آخرت را می طلبند و با بهره گیری از دستورات آن، راه سعادت خود را پیدا کنند.

میزبانی مسابقات سراسری قرآن کریم از چندسال پیش در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته بود اما هر بار بنا به دلایلی این امر میسر نشد تا این بار مسئولان کشور مجاب شدند تا میزبانی سی و هشتمین دوره این رقابت ها را به کرمانشاه بسپارند.

** پیام آیت الله امام جمعه کرمانشاه به مسابقات سراسری قرآن کریم

به همین مناسبت آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در آستانه آغاز بزرگترین رویداد قرآنی سال، پیامی را صادر کردند که متن آن به این شرح است:
'بهترین کار فرهنگی قرآن و برگزاری جلسات قرآنی است چرا که قرآن برای بشریت پیام دارد، پیام قرآن انس ما با این کتاب آسمانی است و ما باید نکته به نکته درس ها و آموزه های قرآن را در خود، جوهر وجودی، سبک زندگی و حیات مادی پیاده کنیم چرا که قرآن کتاب حیات است.

قرآن کتابی است که به تمام شئون زندگی مادی و معنوی ما معنا می بخشد، یکی از اسماء قرآن فرقان به معنای بصیرت دادن، تمییز دادن بین خوب و بد و با بصیرت کامل به حیات ادامه دادن است.

برگزاری همایش قرآنی و جلسات قرآنی، سرمایه گذاری برای ارزشهای انسانی اعم از مادی و معنوی است، لذا با جرات می توان گفت جلسات قرآنی همراه خسارت نیست بلکه همراه سود و منافع دنیوی و اخروی است.

همه ما مسئولان در امور قرآنی موظف هستیم و باید با ابعاد مختلف قرآن از روخوانی گرفته تا تفسیر و تمام شئون قرآن به عنوان کار یک کار فرهنگی عظیم بر همه ما واجب است.'

در آستانه آغاز مسابقات، مدیران اوقاف استان کرمانشاه در نشستی خبری که با حضور رسانه های استان برگزار شد، از آمادگی کامل کرمانشاه برای میزبانی مهمترین رویداد قرآنی سال خبر داده و گفتند: تا 31 سال دیگر کرمانشاه در این سطح نمی تواند میزبانی مسابقات قرآنی را عهده دار شود.

** با برگزاری عالی مسابقات قرآن از آبرو و اعتبار استان دفاع می کنیم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ابتدا با اشاره به تلاش های فراوان استان برای کسب میزبانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: همه عوامل اجرایی مصمم هستند تا با برگزاری عالی مسابقات، از اعتبار و آبروی کرمانشاه دفاع کنند.

حجت الاسلام محمدباقر حسینی اراکی اظهار کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم از 28 آذر تا پنجم دی ماه با حضور نخبگان قرآنی در هر دو بخش برادران و خواهران برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه مسابقات ساعت هشت صبح روز شنبه 28 آذر در سرسرای انتظار و مراسم اختتامیه نیز ساعت 15 عصر روز شنبه پنجم دی ماه در همین سالن برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی اراکی یادآور شد: مسابقات بخش برادران در سالن انتظار و مسابقات بخش بانوان نیز در سرسرای بعثت کرمانشاه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به حضور یک قاری پاکستانی به عنوان مهمان ویژه مسابقات، یادآور شد: مسابقات سراسری قرآن کریم بخش های جانبی نیز خواهد داشت.

وی در پایان اظهار داشت: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در راستای ایجاد وحدت و همدلی در استان بسیار موثر و موجب نورانیت فضای استان خواهد شد.

** مسابقات قرآن کریم با حضور 630 نخبه قرآنی در پنج رشته برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این نشست، اظهار کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 630 نخبه قرآنی در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ (10 جزء، 20 جزء و کل)، اذان و معارف قرآن کریم برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین قبادی یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان، 20 نفر آنان نخبگان قرآنی استان کرمانشاه هستند که 10 نفر آنان را خواهران و 10 نفر را برادران تشکیل می دهند.

وی همچنین از حضور 31 داور و ناظر و همچنین 6 بازرس برای کار داوری و نظارت بر روند اجرای مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه خبر داد.

قبادی در ادامه به برنامه های جانبی مسابقات قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این برنامه ها، برگزاری 86 محفل انس با قرآن کریم با حضور اساتد برجسته در سطح استان است که از فردا (25 آذر) تا روز سوم دی ماه اجرا می شود.

وی گفت: از این تعداد 28 محفل شاخص، 22 محفل ویژه، 30 محفل عمومی، پنج محفل اذان گاهی و یک محفل نیز افتتاحیه خواهد بود.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه یادآور شد: یکی دیگر از برنامه ها این است که در طول برگزاری مسابقات بالغ بر 14 هزار علاقه مند در سطح استان به شکل سهمیه بندی ادارات و آزاد در قالب 310 اردو با حضور در محل برگزاری از مسابقات دیدن می کنند.

حجت الاسلام قبادی با بیان اینکه برپایی دو مهد قرآنی در حاشیه سالن های محل برگزاری مسابقات تدارک دیده شده است، گفت: این مهدها ویژه کودکان خواهد بود که در آن به افراد حاضر موضوعات قرآنی، کاردستی، نقاشی، شعر و ... آموزش داده می شود، ضمن اینکه قرار شده با هماهنگی اداره کل بهزیستی روزانه 19 مهد کودک در این مهدهای قرآنی حضور یابند.

وی برگزاری 28 کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب با هدف آموزش سبک زندگی اسلامی و قرآنی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، از دیگر برنامه های جانبی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است.

قبادی همچنین با بیان اینکه مسابقات در سه وقت برگزار می شود، گفت: وقت اول مسابقات از 10 تا 12 صبح، وقت دوم از 14:30 تا 17:30 و وقت سوم نیز از 18:30 تا 22 خواهد بود که مقرر شده که این مسابقات در طول روز حداقل دو ساعت از شبکه های استانی و سراسری نظیر زاگرس و شبکه قرآن پخش مستقیم شود.

وی در پایان و با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره قاریان شهید فاجعه منا برگزار می شود، گفت: در روز افتتاحیه و پیش از آغاز مراسم از تندیس این شهدا رونمایی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار