مروری بر مطبوعات امروز بیست و پنجم آذر ماه:
مطبوعات استان قم، چهارشنبه 25آذرماه جاری به موضوع های گوناگونی از جمله؛ جمع آوری متکدیان ازقم ، اجرای 844 طرح اشتغالزایی، تولید 4 هزارتن طلای سفید و تحصیل 14 هزار تن در جامعه الزهرا(س) پرداخته اند.
کد خبر: ۱۴۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 16 December 2015
روزنامه همشهری

این روزنامه در مطلبی با عنوان ظرفیت‌های فراموش شده کارآفرینی در استان آورده است: موج فزاینده بیکاری که در سال‌های اخیر گریبان خانواده‌ها را گرفته، نشان می‌دهد کارآفرینی به عنوان موتور محرکه توسعه به حاشیه رفته است. کارآفرینی از ابتدا بخشی جدانشدنی از زندگی بشر بوده و همواره در همه عصرها از آن صحبت شده و نقش برجسته‌ای در پیشرفت بشر و توسعه اقتصادی کشورها داشته است.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ رکود اقتصادی را به زانو درآورده‌ایم، مجامع بین المللی و اسلامی در مقابل کشتار مسلمانان سکوت نکنند، تاکید استاندار قم بر حفظ انسجام بخش‌های انتظامی و امدادی در فصل سرما، برنامه‌های مسجد مقدس جمکران به مناسبت نهم ربیع‌الاول، آموزه های دینی در کنار علم آموزی در دانشجویان تقویت شود، غیبت والیبال نشسته قم در لیگ بر‌تر به دلیل مشکلات مالی، مسابقات کشتی جام یادگار امام در ابهام و اتحاد آبی و قرمز صبا علیه استقلال، اشاره کرد.

روزنامه شاخه سبز 

این روزنامه مطلبی با عنوان جمع آوری بیش از 400 متکدی از خیابانهای قم را منتشر کرد که در این مطلب از قول مدیرکل اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم آمده است: از زمان آغاز طرح تا کنون 436 متکدی از سطح شهر قم جمع آوری شده اند. احمد رضا شفیعی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی کشور دو وظیفه بر عهده شهردار یها نهاده شده است در این خصوص اظهار کرد: جمع آوری و مشخص کردن مکانی برای ساماندهی متکدیان از وظایفی است که دراین زمینه برای شهردار ی ها تعریف شده است.

اجرای 844 طرح اشتغالزایی طی 8 ماهه سال جاری توسط کمیته امداد قم، احداث بیش از 90 درصد مراکز درمانی دولتی توسط واقفین، رسیدگی به بیش از 800 پرونده تخلف رانندگان تاکسی در کمیته انضباطی، صبای قم هفتمین تیم ایرانی شاخص در بین باشگاههای برتر فوتبال آسیا شد، قم میزبان مسابقات بدمینتون همگانی منطق های کشور شد، عدم وجود مدیریت واحد شهری، از دلایل تخریب بافت تاریخی قم است، کشف محموله یک و نیم میلیاردی قاچاق گوشی تلفن همراه و گندم هفت ماه قم در سیلوها ذخیره شده است از جمله اخبار این روزنامه است.

همچنین خدمات و فعالیتهای بهزیستی باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود به نقل از آیت الله نوری همدانی در دیدار با مسئولین بهزیستی از جمله اخبار منتشر شده در این روزنامه است دراین خبر آمده است: آیت الله نوری همدانی در این دیدار با بیان این که خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام، از با ارزش ترین خدمت ها و همچین عبادت به شمار می رود، گفت: عبادت اقسام زیادی دارد و یک قسم آن خدمت کردن به مردم است. ایشان افزود: خدمت در اسلام به مالی که در قرآن کریم از آن به عنوان انفاق یاد می شود و تعلیم و تربیت فرهنگی همچنین ارشاد و هدایت تقسیم می شود.

روزنامه ایمان
 
این روزنامه مطلبی با عنوان تولید 4 هزار تن طلای سفید در قم را به نقل از معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم منتشر کرد در این مطلب با اشاره به اینکه سطح قرارداد راجع به کشت پنبه در سال 94 یک هزار و 530 هکتار بوده است، اظهار داشت: تعداد کشاورزان طرف قرارداد 450 نفر و سطح سبز 1516 هکتار بوده که از این میزان 203 هکتار زیر کشت مکانیزه قرار گرفته است.

روزنامه ایمان اطلاعیه ای از جامعه مدرسین با عنوان مجامع بین الملل درمقابل کشتار شیعیان نیجریه سکوت نکنند را نیز منتشر کرده که در آن آمده است: در این مقطع حساس تاریخی که جهان اسلام با چالش های مختلفی مانند صهیونیست و گروه های تکفیری و تروریستی و نقشه های شوم استکبار جهانی در بسیاری از کشورهای اسلامی مواجه است جای تأسف است درکشور نیجریه که 70 درصد از مردم آن مسلمان می باشد شاهد جنایت آشکار نظامیان درحمله به حسینیه بقیه الله و منزل رهبر شیعیان این کشور باشیم که منجر به شهادت رسیدن صدها تن و زخمی شدن شیخ ابراهیم زکزاکی و اطرافیان ایشان گردید. 

همایش یاوران وقف و افتتاح شش پرژه عمرانی در قم، دلایل استعفای صالحی منش از استانداری و داماد خانواده سارق اینترنتی از آب درآمد از دیگر اخبار منتشر شده در این روزنامه است.

روزنامه 19 دی

این روزنامه مطلبی با عنوان 14 هزار تن در جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند را منتشر کرده ،در این مطلب آمده است: مدیرکل روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا(س) گفت: 14 هزار تن در مقاطع تحصیلی مختلف در این مرکز آموزشی حوزوی مشغول به تحصیل هستند. نیره سادات اسماعیلی طبا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد 12 هزار و 500 طلبه ایرانی و یک هزار و 500 طلبه غیرایرانی از 59 کشور مشغول به تحصیل هستند. وی افزود: از سال 1363 تاکنون بیش از 50 هزار تن از این مرکز آموزشی حوزوی فارغ التحصیل شده اند.

اوقاف در ساخت واحدهای اقامتی اقدامات خوبی انجام داده است ، از جمله اخبار این روزنامه می باشد، دراین خبر آمده است: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، گفت: اداره کل اوقاف و امورخیریه قم در ساخت واحدهای اقامتی در تعامل با این اداره کل اقدامات خوبی انجام داده است. عیسی رضایی در مراسم افتتاحیه هتل آپارتمان موقوفه ابوحسین تبریزی اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امورخیریه از محل موقوفات ، واحدهای اقامتی و کمپینگ زائران را با کمک سایر دستگاه ها احداث کرده است، امیدواریم بر اساس نیاز استان قم ساخت و ساز این تاسیسات گردشگری ارتقا یابد.

دیدار با خانواده های شهدا تعظیم شعائر انقلاب اسلامی است، واکنش شدید اللحن مراجع تقلید به قتل عام شیعیانان نیجریه، پرورش خواهران طلبه به داخل کشور محدود شود، برنامه های مسجد مقدس جمکران به مناسبت نهم ربیع الاول اعلام شد، وقف همواره نقش محوری و سازنده داشته است از دیگر اخبار منتشر شده در این روزنامه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار