فرمانده انتظامی شهرستان قدس گفت: در سال جاری 32 میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف و متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.
کد خبر: ۱۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶ 17 March 2015
به گزارش ایرنا حجت اله کرمی زند افزود: کالاهای قاچاق شامل پوشاک، کیف و کفش بوده و در چهار مرحله کشف و تحویل گمرک شد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 42 هزار لیتر گازوئیل و یکهزار و 500 لیتر نفت سفید نیز توسط پلیس آگاهی شهرستان کشف و ضبط شد.

کرمی زند کمبود پارکینگ در سطح شهر و توقف خودروها در خیابان را موجب افزایش آمار سرقت خودرو در این شهرستان دانست و گفت: در سال جاری 300 فقره خودرو و 156 دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط نیروی انتظامی کشف و به مالباختگان بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس ادامه داد: در سال جاری برای 127 مورد سرقت از منزل، 32 مورد سرقت از مغازه، 24 فقره جعل و 48 مورد کلاهبرداری پرونده تشکیل شد.

وی با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در حاشیه چند بزرگراه گفت: بسیاری از کشفیات در این شهرستان مربوط به پرونده های سرقت در استان های البرز، تهران و شهرستان های مجاور بوده است.

کرمی زند در ادامه سخنان خود از کشف 320 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان در طول سال جاری و دستگیری 638 نفر در این خصوص خبر داد و اظهار کرد: 607 معتاد نیز برای بازپروری تحویل کمپ های ترک اعتیاد شدند.

وی افزود: 43 مورد شی باستانی با قدمتی از یکصد تا یکهزار ساله نیز در سال جاری از قاچاقچیان آثار باستانی کشف و در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس با اشاره به راه اندازی پلیس فتای شهرستان در پنج ماه گذشته، یادآور شد: این واحد در پنج ماه گذشته از 50 کافی نت شهرستان بازدید و پنج کافی نت نیز به دلیل تخلف تعطیل شد.

وی افزود: واحد پلیس فتای شهرستان در تعامل با بانک ها و برای پیشگیری از سرقت های احتمالی از 63 درگاه ورودی خودپرداز نیز بازدید کرده و نکات امنیتی را به بانک های عامل ارائه کرد.

کرمی زند با بیان اجرای طرح های ارتقا امنیت اجتماعی در این شهرستان با پشتیبانی استان گفت: 14 مرحله طرح ارتقا امنیت محله ای و 52 طرح ارتقای امنیت اجتماعی نقطه ای در طول سال جاری اجرا شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس همچنین برگزاری 56 جلسه توجیهی در مدارس با موضوع پیشگیری از سرقت، اعتیاد و مضرات ماهواره و 28 نشست مشترک با دانشگاه، اصناف، اولیاء و مربیان، کارکنان ادارات و مراکز کارگری را از جمله فعالیت های معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان قدس عنوان کرد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در غرب استان تهران نیز گفت: با تشکیل جلسات منظم و هفتگی این قرارگاه در شهرستان، جرایم تحلیل و راهکارهای پیشگیری از آنها بررسی شده و تا کنون جرایم نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: 20 درصد سرقت خودرو، 23 درصد سرقت موتور سیکلت، 29 درصد سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو و 22 درصد تخلفات مربوط به پلیس راهور در این شهرستان کاهش داشته است.

وی با اشاره به راه اندازی سومین کلانتری شهرستان قدس در هفته ناجا در سال جاری نیز یادآور شد: تمهیدات لازم برای گشت های ویژه در تعطیلات نوروز با همکاری سایر ادارات شهرستان در نظر گرفته شده و نیروی انتظامی شبانه روزی در خدمت شهروندان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار