به گفته معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در هفته وقف امسال 320 وقف جدید در کشور اتفاق افتاد.
کد خبر: ۱۵۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 23 December 2015
به گفته معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در هفته وقف امسال 320 وقف جدید در کشور اتفاق افتاد.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود از ابتدای پیروزی انقلاب تا پایان سال 89 در کشور شاهد حدود شش هزار و 336 وقف جدید بودیم، گفت: بعد از اجرای طرح جامع و برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن فرهنگ وقف، از سال 90 تا امسال 9 هزار و 686 وقف جدید در کشور انجام گرفته است.

شرفخانی با اشاره به لزوم اجرایی کردن طرح جامع نهادینه سازی فرهنگ وقف و سمت و سو دادن واقفین به سمت وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز، گفت: به واقفینی که برای پرداختن به وقف‌های جدید اقدام می‌کنند مشاوره‌های وقفی ارائه می‌شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای سمت و سو دادن واقفین برای پرداختن به وقف‌های جدید، گفت: احصای نیازهای وقفی منطقه و شهرستان بر اساس نیاز و ظرفیت‌ها از اولویت‌های سازمان اوقاف به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه به تنهایی نمی تواند در نهادینه سازی فرهنگ وقف موفق باشد، موفقیت در این حوزه را در گرو تلاش مجموعه‎های مختلف به ویژه مجموعه‌های آموزشی دانست و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ وقف هیچ ابزاری تاثیرگذار تر از ابزار رسانه نیست و زبان هنر می‌تواند نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه داشته باشد.

شرفخانی معتقد است، در صورت نهادینه سازی فرهنگ وقف بخش عمده‌ای از آسیب‌های جامعه مرتفع خواهد شد.

شرفخانی در ادامه با بیان اینکه تمامی هدف مجموعه اوقاف این است که موقوفات به وقفیت خود بازگردند، گفت: در این راستا دستگاه قضایی نسبت به راه اندازی شعبه‌های تخصصی حوزه وقف اقدام کرده و با این کار توانسته ایم خیلی از موقوفات را به وقفیت خود بازگردانیم.

وی با بیان اینکه در دوره پهلوی به بهانه اصلاحات ارضی زمین‌های موقوفه‌ای به مردم واگذار شد، گفت: بیشترین موقوفه خواری در کشور در دوره پهلوی اتفاق افتاده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار