فرماندار تهران در پایان چهارمین روز ثبت نام از داوطلبین انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت تعداد 669 نفر تا کنون برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران جهت ثبت نام مراجعه کرده اند که تا این لحظه 476 نفر ثبت نامشان تکمیل شده و 193 نفر در حال ثبت نام می باشند
کد خبر: ۱۵۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 23 December 2015
عیسي فرهادی اعلام داشت: از تعداد 476 نفر که ثبت نامشان تکمیل شده است : 408  نفرمرد و 68  نفر زن می باشند همچنین فرماندار تهران به سطح تحصیلات داوطلبین اشاره داشت و افزود: از این تعداد  97 نفر دارای مدرک دکتری ، 358  نفر فوق لیسانس ،20 نفر لیسانس و1  نفر دارای تحصیلات حوزوی  می باشند. 

فرهادی در خصوص اعلام تعداد داوطلبین عضویت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: تا پایان روز گذشته تعداد 102  نفر بدین منظور برای ثبت نام مراجعه داشته اند .  

 فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران در خصوص مهلت باقی مانده از ثبت نام داوطلبین عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح داشت: امروز آخرین روز ثبت نام از داوطلبین محترم می باشد . 

وي بیان داشت: به منظور تشکیل هیات اجرایی انتخابات حوزه اقلیت های دینی جهت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی  از 30 نفر از معتمدین  ارامنه شمال کشور، کلیمی، زرتشتی و آشوری  جهت تشکیل جلسه انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیات اجرایی دعوت بعمل آمده و تا این لحظه اعضای هیات اجرایی اقلیت دینی کلیمی و ارامنه شمال کشور تعیین گشته و تا ساعات دیگر با برگزاری جلسه با معتمدین آشوری ، کلدانی و زرتشتی  اعضا هیات اجرایی این دو اقلیت دینی نیز مشخص خواهد شد. 

عیسی فرهادی ادامه داد: جامعه کلیمی کشور یک نماینده، ارامنه و آشوریان دو نماینده، زرتشتیان یک نماینده و ارامنه شمال و جنوب یک نماینده دارند که در مجموع اقلیت‌های حاضر در کشور ۵ نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند . 

وی افزود: اقلیت‌های دینی برای انتخاب نماینده خود خودشان انتخابات را برگزار می‌کنند و هیات‌های اجرایی نیز از طرف خود آنها انتخاب می‌شوند . 

فرماندار تهران  تصریح کرد: در این جلسات قرار است هیات اجرایی جامعه ارامنه شمال ، کلیمی، زرتشتی و آشوری کشور انتخاب شود که ۳۰ نفر معتمد هر کدام از ادیان  حضور دارند و با نظارت هیات نظارت شهرستان تهران اعضای هیات اجرایی انتخاب می‌شوند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار