نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مشکلات کارخانه‌های قند، پارس سرام و آجرثبات خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰ 18 March 2015

سید حسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای غربی باید در چارچوب منویات مقام معظم رهبری و خطوط قرمز اعلام شده ‌از سوی ایشان انجام شود؛ تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی نیز باید در این راستا قدم بردارد.

لغو یک‌باره تمام تحریم‌ها از سوی غرب از جمله مواردی است که رهبر معظم انقلاب به آن بارها اشاره کرده‌اند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مهمترین خطوط قرمز ‌ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: توافق باید در قالب یک متن و یک جلسه باشد اما اگر قرار باشد طرف مذاکره‌کننده از عباراتی همچون «توافق سیاسی» و یا «دو مرحله‌ای کردن» توافق صحبتی به‌میان آورد برای ایران این شرایط پذیرفته شده نیست و در این صورت هیچ توافقی نیز انجام نمی‌شود.


مشکلات کارخانه‌های قند، پارس سرام و آجرثبات پیگیری می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کارگران کارخانه قند، پارس سرام و آجرثبات گفت: با مشکلات پیش آمده برای کارگران این سه کارخانه بزرگ و مهم تمام تلاش خود را به کار می بندم تا بتوانم با پیگیری موارد به وجود آمده آرامش را به کارگران باز گردانم.

وی افزود: مهمترین اصل در رفع مشکلات، همدلی مسئولان منطقه است تا با حمایت از کارگر و ایجاد امنیت شغلی، آرامش را به این قشر ارزانی داشته و با نزدیک شدن به سال جدید این مهم عیدی ارزنده‌ای برای خانواده عزیزان باشد.

نقوی حسینی عنوان کرد: در حال حاضر شاهد بروز مشکلات فراوانی برای کارگران کارخانه قند هستیم که بیش از 400 نفر را در بر می‌گیرد و هم‌اکنون یک معضل بزرگ برای منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود: با نزدیک‌شدن به پایان سال، خبر تعطیل‌شدن این کارخانه که جزو هویت شهرمان است به گوش رسید که البته این امر در فواصل مختلف نیز مشاهده شده بود که سبب تاسف است. تعطیلی یا نیمه تعطیل شدن آن نیز قابل فهم و درک است؛ چراکه طبق مصوبه مجلس صاحبان کارخانه می‌توانند در 6 ماه اول هر سال با وارد کردن شکر به تأمین نیاز یک‌ساله اقدام کنند. این افراد بعد از خرید شکر خام اقدام به فروش می‌کنند و این امر در طول سال کارخانه را با تعطیلی مواجه می‌کند.

نقوی‌ حسینی گفت: برهمین حسب قرار ملاقاتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت تدارک دیده شده ‌تا بتوانیم شرایط را جهت رفع مشکلات در دستور کار قرار دهیم و این امید می‌رود تا مسئولان امر نیز همت گمارده و برای حفظ منافع مردم ایستادگی کنند.

وی افزود: البته شرایط موجود کارگرانی که قراردادی هستند، حساس‌تر از گذشته است که این ضعف قانون کار را نشان می‌دهد و باید هرچه سریعتر با تدابیر اتخاذ شده در رفع آن تلاش کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا تاکید کرد: کارخانه پارس سرام نیز از این قاعده به وجود آمده برای کارگران کارخانه قند مستثنی نیست و باید در تمامی مراحل اهداف و منافع این قشر زحمت‌کش مدنظر باشد تا سرمایه‌داران و حامیان آن‌ها نتوانند خدشه‌ای در امورات وارد کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار