مشاور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:
مشاور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: حدود 75 درصد از موقوفات قرآنی کشور مربوط به استان کرمانشاه است و پس از آن واقفین استان های خراسان رضوی و تهران بیشترین نیات قرآنی را دارند.
کد خبر: ۱۵۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 25 December 2015
مشاور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:استان کرمانشاه در صدر موقوفات قرآنی کشور قرار دارد

مشاور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: حدود 75 درصد از موقوفات قرآنی کشور مربوط به استان کرمانشاه است و پس از آن واقفین استان های خراسان رضوی و تهران بیشترین نیات قرآنی را دارند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، حجت‌الاسلام سید محمدکاظم موسوی متقی امروز جمعه با حضور در ستاد خبری اظهار داشت: علت انتخاب این استان برای میربانی مسابقات سراسری داشتن زیرساخت های قرآنی و نیروی انسانی مستعد بوده است.

وی افزود: استانی مانند کرمانشاه که موقوفات بسیاری در ترویج فرهنگ قرانی دارد، بهترین انگیزه برای برگزاری مسابقات سراسری می باشد، که طی سه دوره، این شایستگی را نشان داده است.

مشاور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان ساخت: حدود 27 استان کشور موقوفات قرآنی ندارند و ضرورت دارد که نیات واقفین به این سمت سوق داده شود.

حجت‌الاسلام موسوی متقی به تدبیر مقام معظم رهبری در تربیت ده میلیون حافظ در کشور اشاره داشت و گفت: سازمان اوقاف تاکنون یک میلیون و 260 هزار نفر حافظ را تحقق بخشیده است اما برای رسیدن به هدف ده میلیون نفر، ضرورت دارد سایر ارگان ها و سازمان ها هم پای کار باشند.

وی ادامه داد: بودجه اندک درخصوص مباحث قرآنی موجب شده است که در پرداخت حق الزحمه مدرسین با مشکل مواجه شویم و کلاس های قران به سمت تعطیلی پیش روند.

بازرس سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تصریح کرد: 60 درصد فعالیت های این مسابقات مربوط به برگزاری محافل انس با قرآن، کارگاه‌های آموزشی، فضاسازی محیطی و ... است که در رشد کیفی مسابقات تأثیرگذار بوده است.

حجت‌الاسلام موسوی متقی به نوآوری های صورت گرفته در این دوره از مسابقات اشاره داشت و افزود: استفاده از کد برای اعلام نام متسابقین، حضور استاد راهنما و بیان اشکالات متسابقین در حین برگزاری مسابقات و عملکرد بسیار مطلوب کمیته های ستادی و اجرایی از جمله محاسن سی و هشتمین دوره از مسابقات قران کریم بوده است.

وی از رسانه ها خواست: ضمن انعکاس واقعیات، با رعایت اخلاق خبرنگاری در انتشار مطالب منفی دقت لازم را داشته باشند و بدون تحقیق مطلبی را عنوان نکنند که بعدا نیاز به تکذیبیه و امثال آن باشد.

بازرس سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم میزبانی استان کرمانشاه را بسیار خوب عنوان کرده و بیان داشت: برای تداوم عطر قرآن در استان، محافل قرآنی و جلسات آموزشی در طول سال در تمامی شهرستان ها ادامه یابد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار