جامعه > مشکلات مردم - شهرداری تهران اعلام کرده خانواده کسانی که معتادند و در دستگیریهای اخیر به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شده اند، تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۵۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 27 December 2015
بین ۶ تا ۹ هزار نفر در دستگیری های اخیر معتادان تهران، جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد منتقل شده اند. هر چند شهروندان می گویند باز هم معتادان را در گوشه و کنار شهر مشاهده می کنند، ولی شهرداری تهران می گوید خدماتی را برای خانواده این اشخاص در نظر گرفته، از آن جمله معرفی آنها به کمیته امداد است تا کمتر از آسیبها متاثر شوند.

در این راستا، شهردار منطقه 14 گفته است: خانواده‌های افراد مبتلا به اعتیاد که برای ترک به کمپ‌های منطقه منتقل‌شده‌اند، تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.
فرهود حمیدی با اشاره به اجرای طرح کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه گفت: برای تحقق بهبود آسیب‌های اجتماعی و تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های افراد معتاد حاضر در کمپ‌ها، طرح حمایتی شهرداری منطقه 14 و کمیته امداد، اجرایی می‌شود.

او اعلام کرده در راستای بهسازی چهره شهر تهران از آسیب‌های اجتماعی، کمپ‌های ترک اعتیاد زیر نظر شهرداری فعال‌تر از قبل هستند و تعامل خوبی با کمیته امداد نیز برقرارشده است.
شهردار منطقه ۱۴ اقدامات حمایتی از خانواده معتادان را اینطور توضیح داده: در این طرح خانواده‌هایی که در آن‌ها فرد مبتلا به اعتیاد وجود دارد، به کمیته امداد معرفی می‌شوند تا با حمایت و تحت پوشش قرارگرفتن این خانواده‌ها توسط کمیته امداد، این قشر کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی شوند.

به گفته او اجرای چنین طرح‌هایی و تعامل با نهادهای کمیته امداد و بهزیستی در کلان‌شهرهایی همچون تهران می‌تواند در انجام کاهش معضلات اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.

با وجود ترسیم این دورنمای مطلوب، شهرداری تهران مشخص نکرده هزینه تحت پوشش قرار دادن ۹ هزار خانواده افراد معتاد توسط کمیته امداد را چه نهادی می پردازد؟ کمیته امداد بارها اعلام کرده با کمبود بودجه مواجه است و قادر به افزایش مستمری خانواده های تحت پوشش نیست. چطور می توان انتظار داشت به ناگهان ۹هزار خانواده جدید به عائله این نهاد حمایتی اضافه شود؟ 

شهرداری تهران هنوز مشخص نکرده آیا برای این منظور، کمکی برای ترمیم بودجه کمیته امداد در نظر گرفته یا هزینه این کار را به کمیته امداد محول کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار