رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگاور گفت: در شش ماه گذشته 6 واحد آلاینده در این شهرستان اخطار زیست محیطی دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۶۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵ 09 January 2016
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگاور گفت: در شش ماه گذشته 6 واحد آلاینده در این شهرستان اخطار زیست محیطی دریافت کرده اند.

مهرداد شهبازی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کشتارگاه دام شهرداری به دلیل آلودگی زیست محیطی، رهاسازی پساب خام به محیط، رعایت نکردن موازین بهداشتی و تهدید علیه بهداشت عمومی حدود دو ماه است که پلمپ می باشد.

وی اضافه کرد: کشتارگاه شهرداری کنگاور نیز هم اینک در حال ساخت تصفیه خانه می باشد که اگر استانداردها و موازین بهداشتی را به طور کامل رعایت کند دوباره به بهره برداری می رسد.

شهبازی اظهار داشت: کارخانه آسفالت شرکت رهپویان راه و ساختمان کنگاور نیز به دلیل ایجاد آلودگی هوا طبق قانون نحوه جلوگیری از آلودگی در گام اول با صدور اخطاریه های قانونی و در گام بعد پلمپ شده است.

وی همچنین گفت: واحد تولید پت (ماده اولیه تولید ظروف یک بار مصرف) در شهرک صنعتی کنگاور نیز در آستانه پلمپ می باشد.

شهبازی در ادامه افزود: شرکت شیر و دام کنگاور نیز با پیگیری های انجام شده پس از رفع نواقص موجود از لیست واحدهای آلاینده خارج شده است.

وی رعایت قانون مدیریت پسماند را امری ضروری دانست و افزود: کارشناسان حفاظت محیط زیست اقدام به بررسی میزان آلودگی واحدهای تولیدی در بخش های مختلف کرده و در صورت بالا بودن از حد استاندارد به آنها برای انجام اقدامات مورد نیاز برای رفع آلایندگی اخطار می دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگاور اضافه کرد: مدت زمانی برای رفع آلایندگی پیش بینی می شود و واحد تولیدی موظف است در زمان پیش بینی شده نسبت به رفع آلایندگی اقدام کند.

شهبازی بیان کرد: چنانچه واحدی در زمان تعیین شده نسبت به رفع معایب واحد تولید و کاهش آلایندگی اقدامی نکند پرونده آن به مراجع قضایی ارسال و طبق قانون با آن برخورد می شود.
شهرستان کنگاور با 85 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار