مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: پیوند بین ولایت و قرآن کریم از مقدمات خدمت و عمل به قرآن است.
کد خبر: ۱۶۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 13 January 2016
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: پیوند بین ولایت و قرآن کریم از مقدمات خدمت و عمل به قرآن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر حسینی‌اراکی در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن که امروز در اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، اظهار داشت: برای عمل و خدمت به قرآن کریم رضایت ولایت در کنار قرآن کافی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تنزیل قرآن به معنای خلاصه شده و سبک شده علم و صفات حضرت حق است، عنوان کرد: قرآن کتاب قانونی انسان‌ساز برای بشر است و به اندازه‌ای تحمل و درک انسان نازل شده است.

حسینی‌اراکی با بیان اینکه در قرآن کریم بیشتر انذار وجود دارد، گفت: در رسالت پیامبر اکرم(ص) نیز به منظور ترساندن انسان از عذاب قیامت و قرار گرفتن در مسیر بندگی جنبه نذیر بیش از بشیر به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کلام ولایت می‌توان به رابطه عطوفت و محبت میان پیامبران و مردم پی برد، افزود: آنچه که خداوند در قرآن از بندگان انتظار دارد، برقراری رابطه عطوفت و مهربانی بندگان با خداوند است.

حسینی‌اراکی با بیان اینکه انس با قرآن کریم نه‌تنها در تلاوت بلکه در عمل به آن است، گفت: اگر بندکان با خداوند دارای رابطه مهربانی و عطوفت داشته باشند به طور قطع در بسیاری از شئونات زندگی فردی و اجتماعی مؤثر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: رحمانیت خداوند در بسیاری از آیات قرآن بیان شده است و خداوند در قرآن به گونه‌های مختلف محبت خود را به بندگان ابراز کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار