کد خبر: ۱۶۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 14 January 2016

شهردار محترم شهر نمین جناب آقای مرتضی مقدم

با سلام؛

انتخاب جنابعالی به عنوان شهردار جدید شهر نمین از طرف شورای شهر را خدمتتان تبریک عرض می­نماییم و آرزوی موفقیت و سربلندی در این جایگاه قانونی که توسط منتخبان مردم به شما محول شده است را از درگاه ایزد منان خواهانیم.

خوشحالیم که اعضای محترم شورای شهر با انتخاب جنابعالی به شایسته سالاری و انتخاب اصلح رای دادند و امیدواریم حضورتان در گل شهر فرهنگی نمین که با مشکلات عدیده ای در مدیریت شهری مواجه است موجب شود تا این شهر به روزگار خوش قدیم خود برگردد.

حضورتان را به عنوان یک شخص علمی که تجارب مختلفی در حوزه های مختلف داشته است در این جایگاه غنیمت شمرده و در این مجال انتظاراتی خواهیم داشت تا با توجه به آن ها بتوانیم برای نمین عزیزمان قدم هایی برداریم که در آینده نزدیک موجب شکوفایی بیشتر این شهر فرهنگی شود.

دغدغه­های شهروندان و جوانان شهر بیشتر در حوزه فرهنگ است و نکاتی در در باب جامعه مدنی مطلوب که در شهر نمین چند صباحی است فراموش شده است. بی شک مدیریت شهری علاوه بر پول و اعتبار به فکر خلاق و نیروی انسانی کارآمد نیز نیازمند است. مردم با فرهنگ و فرهنگ دوست نمین آرزوی روزهای خوش گذشته و آینده روشن تر از آن و توام با توسعه شهری را دارند.

جناب آقای مقدم

باورهای مردم نمین در حوزه اخلاق اجتماعی ، باورهایی است که شهروندان جامعه از نهادهای مدنی و سیاسی و فرهنگی که با آن در ارتباط اند، نشات گرفته است و امیدواریم به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشید چرا که زیربنای توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی می باشد.

از جنابعالی انتظار داریم در حوزه عمومی شفافیت و قانون گرایی را همیشه در کارهایتان داشته باشید و خود را در معرض داوری مردم قرار دهید نه خواص! همان طوری که حضرت علی«ع» در اهمیت حقوق مردم می فرماید:

"سوگند به خدا اگر تمام شب را بر روی خارهای سعدان به سر ببرم و یا با غل و زنجیر به این سو و آن سو کشیده شوم، خوش تر دارم تا خدا و پیامبرش را در روز قیامت، در حالی ملاقات کنم که به بعضی از بندگان خدا ستم نموده، و به ناحق چیزی از اموال عمومی را غصب کرده باشم."

امیدواریم با حضور شما که صبغه سیاسی نیز دارید شاهد فضای بازتر در نقد باشیم و نقد آزادانه و منصفانه شهروندان را در مسایل عمومی پذیرا باشید. چرا که در این صورت همراهی مردم را خواهید داشت و نیک باوری مردم را با رفتار مسئولانه تان بیش تر شاهد خواهید بود.

امیدوارم سازمان های مردم نهاد را پل ارتباطي متقابل بين شهروندان و مجموعه تان ببینید و از این ظرفیت بتوانید استفاده نمایید. امیدواریم با تعاملی که خواهید داشت اعتماد اجتماعي را در اذهان شهروندان نسبت به عملکرد خود ايجاد نمایید.

سنجش کمي و کيفي هنجارها و ناهنجاری ها، تعاملات اجتماعي و تکريم ارباب رجوع را به عنوان شاخصه هاي برنامه های آینده خود در نظر بگیرید چرا که در این صورت است که اعتماد شهروندان از ساختار مديريت شهري را شاهد خواهید بود. آرزو داریم و انتظار داریم که مسئول راستگو و نیک کرداری که انتخاب کرده ایم به تقویت و توسعه نهادهای عمومی جامعه همت گمارده و کاری کند که بستر کلی شهر، امکان توسعه اخلاقی را برای جوانان و شهروندان شهر فراهم کند.

ما و دیگر شهروندان نمینی امیدواریم در این برهه حضورتان کارهایی را به سرانجام برسانید که دیگران نمی خواستند و یا نمی توانستند.

جناب آقای شهردار

نقش سرمايه اجتماعي در شهری مثل نمین نباید نادیده گرفته شود چرا که استفاده از این سرمایه بالقوه می­تواند در توسعه اقتصادي، اجتماعي و سياسي شهر در جهت بهبود استانداردهاي زندگي اجتماعي و تقويت روحیه همگرایی بسيار کارايي داشته باشد.

امیدواریم حضور شما موجب شود تا سطح اعتمادي که در مردم شهر نسبت به این حوزه وجود دارد ترمیم شود و شاهد یک ساختار منسجم شهری در نمین باشیم. امیدواریم با حضور شما و تغییراتی که در کوتاه مدت خواهید داشت و برنامه ریزی هایی که در بلند مدت خواهید داشت شاهد بروز ظرفیت های جدید در حوزه شهری باشیم و موجب تحول و آبادانی نمین عزیزمان باشیم.

امیدواریم حرکت هایتان برنامه محور باشد و نه شخص محور! و اولویت های کاریتان ایجاد ظرفیت های جدید در شهر باشد. امیدواریم با کارنامه ای که در شهر نمین از خودتان نشان خواهید داد یاد و خاطرتان همیشه در ذهن مردم این دیار بماند. انتظار داریم با تعاملات سازنده ای که خواهید داشت شاهد رشد وشکوفایی نمین عزیزمان باشیم. در پایان آرزوی توفیق و سربلندی برایتان داریم.

حسین واثقی دودران

دبیر کارگروه اجتماعی موسسه مردم نهاد فرهنگی اجتماعی نسیم مهر نمین

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار