دبیر شورایاری منطقه سه شهرداری تهران بافت فرسوده را عمده معضل این منطقه از شهر تهران عنوان کرد.
کد خبر: ۱۶۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 19 January 2016
فاطمه سوری روز سه شنبه در دویست و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از ویژگی های منطقه سه شهرداری تهران با اشاره به بافت های فرسوده در ده ونک افزود: معضل بافت فرسوده با اهتمام مدیریت شهری و همکاری شهروندان باید برطرف شود.
وی با اشاره به کمبودهای جدی این منطقه در حوزه پارکینگ طبقاتی نیز گفت: برای این منظور شهرداری باید برنامه ویژه ای در سطح منطقه اجرا کند.

سوری در ادامه خواستار تقویت مجموعه های اجتماعی و فرهنگی از جمله مساجد و سراهای محله برای بهبود فرهنگ شهروندی و سلامت اجتماعی شد و افزود: هرچه در این حوزه سرمایه گذاری کنیم از بزهکاری کاسته خواهد شد.

دبیر شورایاری منطقه سه شهرداری تهران خاطر نشان کرد: این منطقه با داشتن مساجد فعال می تواند با تقویت برنامه های مسجد محور به مدیریت شهری در تغییر سبک زندگی کمک کند.
سوری خواستار پیش بینی تعرفه فضاهای فرهنگی و اجتماعی به جای تعرفه تجاری برای سراهای محله شد.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر تهران نیز در این خصوص افزود: در ده ونک و زرگنده طی چند سال اخیر ساختمان های کوچکی ایجاد شده که نیازمند طرح ویژه برای ساماندهی است.

وی تاکید کرد: رفع معضل بافت های فرسوده در ده ونک نیازمند بودجه است.

پرویز سروری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز اجرای طرح مسجد محوری در منطقه سه را یکی از مفید ترین و موفق ترین طرح های شورایاران ارزیابی کرد.

وی گفت: شهرداری ظرفیت های فرهنگی بسیاری دارد که از این ظرفیت می توان برای راه اندازی باجه های کتاب محلی استفاده کرد.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به بازدید از سراهای محلات شهر تهران، اظهار کرد: در تمام محلات شاهد بودیم که سراها درگیر کارهای روزمره خود شده اند و مسائلی مانند خودگردان بودن تشکیلات، بیمه کارکنان و هزینه های جاری مدیران سراها و شورایاران را به خود مشغول و از اهداف فرهنگی بازداشته است.

وی همچنین خواستار استفاده از اطلاعات گردآوری شده توسط شورایاران در لایحه بودجه 95 شد.
معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از دانشگاه الزهرا(س) عنوان کرد: با وجود اینکه این دانشگاه یکی از فضاهای آموزشی برند برای جامعه زنان است اما با مشکلاتی مواجه است که بخشی از آن متاثر از سابقه و قدمت این منطقه است.

وی با اشاره به زمین های کشاورزی محدوده این دانشگاه، گفت: کشاورزان اعیانی زمین های اطراف دانشگاه را در اختیار دارند و عرصه نیز متعلق به شهرداری است.

وی گفت: با وجود اینکه شهرداری کانکس هایی در این فضا قرارداده تا مانع ساخت و ساز شوند اما عمارت هایی با فوندانسیون غیر ایمن شبانه در این اراضی ساخته می شوند.

وی با اشاره به تراکم زیاد جمعیت در این منطقه اظهار کرد: این موضع ناشی از قیمت پایین خانه های بدون سند و فاقد ایمنی در این منطقه است.

آباد تاکید کرد: در حال حاضر ساختمان های مشرف به دانشگاه الزهرا(س) مشکل ساز شده و این درحالیست که تعداد زیادی صافکاری و مکانیکی نیز در قلب زندگی مردم فعالیت می کنند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص افزود: این اراضی متعلق به وزارت نیرو است که توسط برخی تصاحب شده و این وزارتخانه باید خودش به موضوع رسیدگی کند.

رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت تامین پارکینگ ساختمان های تجاری و نقش اساسی آن در مدیریت ترافیک منطقه سه خاطر نشان کرد: باید مقرراتی مبنی بر پارکینگ مازاد در ساختمان های تجاری این منطقه اجرا شود.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز در جمع بندی بحث مذکور عنوان کرد: موضوع ده ونک و مشکلات آن باید از بن بست خارج شود و این امر با تخصیص اعتبار امکان پذیر است.
وی گفت: اگر قرار باشد بودجه منطقه سه مثل روال همیشگی باشد مشکلات منطقه قابل رفع نیست.

طلایی خواستار تشکیل کمیته ای متشکل از کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، نیروهای مسلح، وزارت دفاع و شهرداری تهران برای رسیدگی به مسائل ده ونک و طرح های در دست اجرای این منطقه شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصمیم شهرداری تهران در خصوص نبود نگهبان در سراهای محله، اظهار کرد: باید از معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار سوال کرد که براساس کدام مصوبه نگهبانان سراهای محله را حذف کرده است.

وی خواستار پیش بینی نگهبان برای سراهای محله در این منطقه شد و گفت: انتظار می رود هرگونه تصمیم گیری برای سراهای محله که در زمینه محتوا و چه در مسائل پشتیبانی، با هماهنگی ستاد شورایاری ها انجام شود.

منطقه سه شهرداری تهران در بخش شمال شرقی شهر تهران قرار دارد.

این منطقه از جنوب تا بزرگراه همت و بزرگراه رسالت، از غرب تا بزرگراه شهید چمران، از شرق تا خیابان پاسداران و بخشی از خیابان شریعتی، و شمال تا بزرگراه های مدرس، صدر و شهید چمران گسترده شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار