رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: تردد در جاده‌ها و محورهای استان کرمانشاه با داشتن تجهیزات ایمنی امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۱۷۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 26 January 2016
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: تردد در جاده‌ها و محورهای استان کرمانشاه با داشتن تجهیزات ایمنی امکان‌پذیر است.

سرهنگ محمد مرادی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کرمانشاه، اظهار داشت: وضعیت بیشتر راه‌ها و محورهای استان کرمانشاه در اثر بارندگی لغزنده است و رانند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گانی که قصد تردد از محورها و جاده‌‌‌های استان را دارند با تجهیزات ایمنی رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به مه‌گرفتگی اوایل صبح در بیشتر محورهای استان، افزود: در ایامی که براساس نظر هواشناسی ریزش برف در استان پیش‌بینی می‌شود به طور معمول محورهای روانسر، سراب نیلوفر، اسلام‌آباد غرب و سنقر و کلیایی به دلیل شرایط آب و هوایی بیشتر از سایر محورها دچار مه‌گرفتگی می‌‌شود.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه احتمال مه‌گرفتگی در این محورها در اوایل فردا صبح نیز وجود دارد، عنوان کرد: از اوایل صبح امروز ترافیک روانی در تمامی محورها و جاده‌‌های استان دیده می‌‌شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت حداقل سرعت در شرایطی که جاده‌‌ها لغزنده است، خاطرنشان کرد: به طور معمول رانندگان کم تجربه با بی‌احتیاطی در شرایط مه گرفتگی و شبنم صبحگاهی یا یخ سیاه سبب وقوع تصادف و واژگونی خودرو در جاده‌‌های برون شهری می‌‌‌شوند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در شرایط مه‌‌آلود غلظت بخار و مه بر سطح داخلی و خارجی شیشه خودرو نیز تأثیر می‌گذارد و در چنین شرایطی استفاده از برف‌‌‌‌‌پاکن شیشه جلو و عقب خودرو ضروری است.

سرهنگ مرادی به همراه داشتن و استفاده از مایع ضد یخ برای شستن شیشه جلو خودرو را در این ایام را ضروری دانست و افزود: رانندگان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کرده و با سرعت مطمئنه در راه‌ها رانندگی کنند تا به محض رو‌به‌رو شدن با شرایط نامساعد جوی فرصت عکس‌العمل بیشتری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار