نشست یک مجتمع مسکونی 14 واحدی در خیابان کوهسار تهران مهار شد.
کد خبر: ۱۷۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 31 January 2016
نشست ساختمان 14 واحدی در مجتمع مسکونی او پی جی واقع در خیابان کوهسار، ساکنان آن را مجبور به تخلیه این مجتمع کرد. اما با تدابیری که پس از آن بعمل آمد از نشست این ساختمان جلوگیری شد.

خط در دست احداث 6 مترو تهران از کنار این ساختمان می گذرد اما مسئولان مترو معتقدند که نشست این واحد مسکونی ربطی به این خط ندارد.

مدیر اجرایی بخش شمالی خط در دست احداث 6 مترو تهران ‌با اشاره به اینکه این خط به طول 37 کیلومتر در حال ساخت است، گفت: بر اساس گزارشی که به ما داده شد نشستی در این واحد مسکونی گزارش شده است.

علی مزینانی افزود: پیرو اطلاعات قبلی که گرفته بودیم در اینجا سه چاه جذبی وجود دارد که متاسفانه ساکنان ساختمان فقط از وجود یکی از چاه ها مطلع بودند.

وی گفت: این چاه ها به مرور زمان به صورت یکپارچه به هم متصل شدند و این امر باعث ایجاد خلل و فرج هایی در داخل سطح زمین شده و بر اثر ریزشها در مدت 10 سال، نشست هایی صورت گرفته است.

مدیر اجرایی بخش شمالی خط در دست احداث 6 مترو تهران گفت: تونل مترو از حدود 8 متری این ساختمان رد شده است و هم اکنون حدود 100 متر هم از محدوده این ساختمان گذر کرده ایم.

مزینانی درباره علت دقیق نشست این ساختمان مسکونی گفت: در مسیر قنات و رودخانه کن بودن و همچنین وجود سه چاه جذبی با فواصل خیلی نزدیک (که دو حلقه چاه آن غیر مجاز است) از عوامل نشست این ساختمان بوده است.

وی با بیان اینکه نشست این ساختمان با ابزار دقیقی تحت کنترل است، افزود: در حال حاضر کارگران مترو در حال پر کردن چاه های جذبی غیر مجاز با بتن هستند و یک چاه هم برای آنها احیا می کنیم.

مزینانی گفت: حفر چاه احتمالا امروز با فاصله بیشتر نسبت به وضعیت موجود ساختمان تمام و جایگزین می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار