کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان:
آیت الله دکتر محسن قمی با بیان اینکه ترجمان عملی و عینی این دو مساله در قانون اساسی، فلسفه وجودی مجلس خبرگان رهبری است گفت: این مجلس مظهر مشروعیت و مقبولیت نظام است زیرا از فقهایی اسلام شناش، فقیه شناس، عادل، شجاع و بصیر تشکیل شده که این فقها توسط مردم و بدون هیچگونه اجبار و تحمیلی انتخاب می شوند.
کد خبر: ۱۸۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 17 February 2016
نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران گفت: مجلس خبرگان باید مظهر اقتدار ملی، وحدت و امنیت ملی باشد و جناح بندی ها، خط بازی ها، باندبازی ها و پررنگ کردن سلایق مختلفی که به صورت طبیعی وجود دارد نباید در این مجلس راه پیدا کند.

آیت الله دکتر محسن قمی در نطق انتخاباتی خود که روز چهارشنبه از شبکه استانی تهران پخش شد افزود: تاکنون این مسائل به مجلس خبرگان رهبری وارد نشده و ان شاالله در آینده نیز این گونه نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در اصل پنجم قانون اساسی زعامت و ولایت امر در زمان غیبت حضرت حجت (عج) برعهده فقیه عادل و زمان شناس قرار داده شده اظهار کرد: براساس اصل ششم قانون اساسی، اداره امور کشور مبتنی بر آرای مردم است و حتی در بخش پایانی اصل پنجم در خصوص رهبری تاکید شده که باید از نظر اکثریت مردم شناخته و پذیرفته شده باشد.

  آیت الله دکتر محسن قمی با بیان اینکه ترجمان عملی و عینی این دو مساله در قانون اساسی، فلسفه وجودی مجلس خبرگان رهبری است گفت: این مجلس مظهر مشروعیت و مقبولیت نظام است زیرا از فقهایی اسلام شناش، فقیه شناس، عادل، شجاع و بصیر تشکیل شده که این فقها توسط مردم و بدون هیچگونه اجبار و تحمیلی انتخاب می شوند.

وی در خصوص اهمیت مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری در لحظه های حساس و شرایطی که کشور دچار بحران است و هیچ نهادی غیر از آن توان حل مشکل را ندارد، عامل اعتماد، سکون و آرامش مردم می شود.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران گفت: همچنان که بعد از ارتحال امام خمینی، مجلس خبرگان رهبری منتخب مردم توانستند در کمتر از 24 ساعت رهبر جدید جمهوری اسلامی را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه مجلس خبرگان رهبری تعیین رهبر، رصد و مراقبت برای حفظ و استمرار شرایط رهبری است ، تصریح کرد: مجلس خبرگان مجلسی برای شکستن بن بست ها و صندوق ذخیره معنوی مردم است.

وی افزود: مردم این مجلس را با حضور در پای صندوق های رای تشکیل می دهند تا در لحظات حیاتی، آرامش را به آنان بازگرداند و طمع دشمنان که درصدد سوءاستفاده از خلاء رهبری هستند به یاس و ناامیدی تبدیل کند.

  آیت الله دکتر محسن قمی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری براساس قانون اساسی در راس هرم قدرت قرار دارد گفت: این امر به این معناست که همه نهادها در نظام جمهوری اسلامی در برابر نهاد دیگری مسئول هستند اما مجلس خبرگان رهبری جز در برابر خداوند و چشمان تیز مردمی که آنها را انتخاب کرده، در برابر هیچ نهادی مسئول نیست.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم نسبت مجلس خبرگان رهبری با سایر نهادها را با ادبیات ورزشی مقایسه کنیم می توان به تفاوت تیم ملی با تیم های باشگاهی اشاره کرد.

وی افزود: تمامی تیم های باشگاهی که رقابت هایی با هم دارند در تیم ملی با یکدیگر همکار و هماهنگ هستند که این امر مصداق عینی نقش مجلس خبرگان رهبری در کشور است.

  آیت الله دکتر محسن قمی در ادامه با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری جایی برای کسب قدرت نیست بلکه میدان معنویت و خدمت به اسلام و مردم است گفت: پشتوانه اصلی خبرگان رای مردم و حضور گسترده آنان پای صندوق های رای است.

نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مجلس خبرگان اقتدار خود را علاوه بر مشروعیت الهی از رای مردم می گیرد، به همین دلیل امام راحل فرمودند کناره گیری از مجلس خبرگان کناره گیری از اسلام و ملت است.

وی بر اهمیت مشارکت جوانان و بانوان در عرصه انتخابات تاکید کرد و گفت: جوانان در دوران دفاع مقدس و کسب پیروزی های علمی، فناوری و اجتماعی همواره نقش موثر و بی بدیلی داشتند با شرکت در انتخابات، سرنوشت آینده کشور را تعیین می کنند و به همین دلیل باید بیشترین انگیزه را برای مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری داشته باشند.

  آیت الله دکتر محسن قمی  ادامه داد: حضور بانوان نه از این جهت که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند بلکه از این منظر که حضور و مشارکت آنها در عرصه های مخلتف دفاع مقدس، مسائل تربیتی، علمی، اجتماعی ، سیاسی، آموزشی، پژوهشی و انتخابات نیاز جامعه است، بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین با برجسته خواندن نقش مادران، همسران و دختران شهدا در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی گفت: واژگان فقیرتر از آن هستند که بتوانند اوج شکوه، فداکاری و روحیه ایثارگری این قشر از جامعه را بیان کرده و به تصویر بکشند.

33 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران احراز صلاحیت شده اند.

با توجه به تغییر حوزه سه داوطلب و انصراف یک نامزد دیگر، در مجموع 29 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان تهران رقابت خواهند کرد.

استان تهران دارای 16 کرسی در مجلس خبرگان رهبری است که در این انتخابات دارای یک حوزه انتخابیه اصلی با محوریت فرمانداری تهران و 35 حوزه انتخابیه فرعی شامل شهرستان ها و بخش های استان است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
برچسب ها: خبرگان ، مجلس ، مظهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار