درحالی‌که مسئولان شهرداری همدان از وضعیت مناسب انبارهای میوه خبر می‌دهند اما نگرانی مردم ازگرانی میوه در ایام نوروز تمامی ندارد.
کد خبر: ۱۹۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 05 March 2016

هرساله با نزدیک شدن به‌روزهای پایانی سال خریدهای مردم نیز آغاز می‌شود، در این روزها خریدهای مردم رنگ و بوی عید را می‌دهد.

به گزارش تابناک همدان؛ پارسال توزیع پرتقال وسیب شب عید در بازار میوه اگرچه از بی‌نظمی‌هایی هم برخوردار بود اما توانست تا حدودی در تنظیم بازار مؤثر باشد و افزایش قیمت‌ها را تا حدی کنترل کند، اما از طرف مردم رضایت‌بخش نبود و موجب ایجاد ناراحتی‌هایی نیز شده است.

یکی از همشهریان همدانی با اشاره به اینکه همه‌ساله در روزهای پایانی سال شاهد گرانی همه محصولات هستیم گفت: متأسفانه هرچه به‌روزهای آخر سال نزدیک می‌شویم میوه گران‌تر می‌شود.

رضا فرخی ادامه داد: برخی دلالان و مغازه‌هایی که دور از شهر هستند هنگام شب اقدام به گرانی بی‌مورد میوه‌ها می‌کنند و اگر به آنان اعتراض کنیم می گویند از جای دیگر خرید کنید.

وی گفت: در روزهای عید، بخصوص روز سوم و چهارم علاوه برگرانی کمبود میوه نیز مشاهده می‌شود، در برخی اوقات دیده‌شده است که فروشگاه‌های محدودی اقدام به عرضه میوه در بازار می‌کنند که آنان نیز از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به مشکلات تهیه میوه در ایام پایانی سال و نوروز گفت: ما مجبور هستیم از یک ماه مانده به عید خرید میوه داشته باشیم، زیرا اگر نخریم دیگر میوه گیرمان نمی‌آید.

مرتضی الماسی افزود: میوه‌هایی که در ایام نوروز توزیع می‌شود کیفیت خوبی ندارد، هم طعم و هم‌وزن آنها مناسب نیستند.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم در مقابل پولی که پرداخت می‌کنیم محصول مناسبی را خریداری کنیم و دغدغه کمبود و گرانی محصولات را نداشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از عرضه مستقیم میوه شب عید در ۲۲ نقطه شهر همدان خبر داد.

مجید درویشی بابیان اینکه برای ارائه خدمات مناسب در ایام نوروز به شهروندان باید برنامه ‌ریزی برای ساماندهی وانت‌بارها انجام گیرد افزود: بازارچه‌های محلی با توانایی‌های که دارند می‌توانند بستری مناسب برای خرید شهروندان باشند.

وی تصریح کرد: طرح ویژه عرضه مایحتاج شهروندان در ۵ بازارچه محلی لاله، گل‌چهره، سینا، شهروند و غبار همدانی در دست انجام است.

درویشی یادآور شد: جانمایی و استقرار چادر و داربست برای عرضه مستقیم میوه باقیمت و کیفیت مناسب ویژه ایام نوروز در دستور کار قرار دارد و از یک هفته مانده به عید فروش آنها آغاز می‌شود.

باوجوداینکه مسئولان از تنظیم بازار شب عید خبر می‌دهند اما مردم همچنان نگران گرانی‌ها هستند.

بر اساس مصوبه ابلاغ‌شده، وزارت جهاد کشاورزی باید میوه‌ها به خرده‌فروشی‌ها برساند پس‌ازآن خرده‌فروشی‌ها و سازمان حمایت و اتحادیه‌ها بر توزیع آن نظارت خواهند کرد.

در روزهای پایانی سال با افزایش نظارت دولت می‌تواند تا حدودی بر بازار نظارت داشته تا مردم دغدغه‌ای در این رابطه نداشته باشند. البته نباید حضور دلالان را در بازار فراموش کرد، این دلالان با گران‌فروشی موجب افزایش قیمت میوه‌ها می‌شوند.

درحالی‌که مسئولان می گویند برای اسفندماه بازار میوه با کاهش قیمت‌ها مواجه خواهد شد و سیب و کیوی هم قیمت متعادلی دارند و گرانی را برای این محصولات نخواهیم داشت، اما بااین‌حال نگرانی‌ها برای افزایش قیمت میوه همچنان احساس می‌شود.

هم‌اکنون پرتقال در بازار بین ۲۵۰۰ تا ۳۳۰۰ تومان، سیب ۳ هزار تومان و کیوی ۳۵۰۰ تا۴هزار تومان است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
پارسال پرتقال وسیب و کیلویی شش الی هفت هزار تومان خریدیم خدا عاقبت امسال و بخیر کنه .همش وعده کنترل قیمتها رو میدن ولی .........هیچ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار