غرضی در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- «صلاح دولت و ملت در این نیست که دولت هر کاری دلش می خواهد انجام بدهد بدون این که در نظر بگیرد که کشور و مردم دچار چه مشکلاتی می شوند. این دولت باید از سرنوشت دولت های قبل درس عبرت بگیرد که چگونه آمدند و چگونه رفتند.به طور کلی این گونه اداره دولت به نفع هیچ کس نیست و درست هم نیست. قطع کردن یارانه ها علاج مشکلات اقتصادی کشور نیست.»
کد خبر: ۱۹۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 06 March 2016
فاز دوم هدفمندی یارانه ها در ابتدای سال گذشته آغاز شد. در این دوره دولت امیدوار بود تا حداقل 15 میلیون نفر از دریافت یارانه ها انصارف دهند که پس از ثبت نام و اعلام نتایج آن 70 میلیون نفر ثبت نام کردند و فقط 7 میلیون انصراف دادند.

تلاش دولت برای منصرف کردن از دریافت یارانه ها راه به جایی نبرد و در نهایت دولت که هر ماه برای پرداخت 45500 به مردم خود را ناتوان عنوان می کرد بار دیگر اعلام کرد احتمال حذف 15 میلیون نفر از یارانه بگیران وجود دارد. بهمن ماه امسال اولین مرحله با کسانی که کارت ملی ندارند،آغاز شد.

سید محمدغرضی در گفت و گو با تابناک به طور کلی روش اداره کشور به این روش را نادرست می داند و می گوید: سال ها قبل که دولت سیستم کوپن را راه اندازی کرد و پرداخت می کرد میزان کوپن های چاپ شده در سال 68 از جمعیت بیشتر بود از این جهت به این نتیجه رسیدیم که تخلف صورت می گیرد و دیدیم که چگونه سبب فساد و مشکلاتی برای دولت شد. در حال حاضر نیز برای قطع یارانه ها مواردی که قانونی ست اشکالی ندارد اما قطع کردن بدون دلیل به مردم آسیب می رساند.

وی در ادامه افزود: زمانی که قرار شد یارانه ها پرداخت شود،یعنی در زمان اجرای این طرح 45500 تومان در واقع 44 و نیم دلار بود اما الان حدود 12 تا 13 دلار است،از این جهت می تواند به زندگی مردم آسیب برساند.

غرضی بیان کرد: در خصوص تورم هم دولت مدام اعلام می کند که 10 تا 12 درصد است که این واقعی نیست،چرا که کاهش تورم را باید مردم در کالاهای اساسی مشاهده کنند که این گونه نیست. البته باید منصفانه سخن گفت و این که دولت با مشکلاتی روبروست که مربوط به این دولت نیست و اکنون از رفع آن عاجز شده است.

 این فعال اقتصادی اظهار داشت: البته باید در نظر داشت که از جهتی هم دولت درآمد ندارد و این سبب گرفتاری های عدیده شده اما دولت هم باید به اندازه درآمدش هزینه کند تا اگر قرار است فشاری وارد شود به مردم نباشد.

غرضی گفت: اگر دولت به دنبال سروسامان دادن به اقتصاد است از یارانه ها شروع نکند باید ازهمه قسمت ها شروع کند. دولت باید یارانه ها را بر اساس قانون پرداخت کند اما در حال حاضر عنوان می کند که برای پرداخت هر ماه دچار مشکل است.صلاح دولت و ملت در این نیست که دولت هر کاری دلش می خواهد انجام بدهد بدون این که در نظر بگیرد که کشور و مردم دچار چه مشکلاتی می شوند. این دولت باید از سرنوشت دولت های قبل درس عبرت بگیرد که چگونه آمدند و چگونه رفتند.به طور کلی این گونه اداره دولت به نفع هیچ کس نیست و درست هم نیست. قطع کردن یارانه ها علاج مشکلات اقتصادی کشور نیست.

منبع: تابناک
برچسب ها: دولت ، یارانه ها ، ملت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
گل گفتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار