برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛
کد خبر: ۱۹۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 09 March 2016
نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی ایران در کمتر از یکسال به همت متخصصان پژوهشگاه نیرو به عنوان بازوی تحقیقاتی صنعت برق و انرژی کشور ، اجرا و بهره برداری شده و با موفقیت به شبکه برق سراسری متصل شد.  

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، داود محمدی مجری بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با تاکید بر اینکه نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی ایران با موفقیت به شبکه برق سراسری متصل شده است افزود: این نیروگاه که بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران به حساب می آید و اولین پروژه خورشیدی ایران در مقیاس مگاوات بشمار می رود در طی کمتر از یکسال گذشته اجرا و بهره برداری شده است.

محمدی انجام این پروژه را گام موثری جهت نیل به اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی، سیاست های کلی نظام در بخش انرژی و همچنین برنامه راهبردی وزارت نیرو در حوزه برق و انرژی دانسته وکاهش انتشار آلاینده ها و حفظ محیط زیست و همچنین ایجاد يك طرح پايلوت در كشور جهت الگوسازي و ترويج بستر مناسب جهت احداث نيروگاه هاي بيشتر تزریق برق به شبكه سراسري و توليد برق خورشيدي را از اهداف مهم و اساسی این پروژه برشمرد.

مجری بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با تاکید بر تحقق بخش عمده ای از اهداف سند راهبردی وزارت نیرو، مندرج در ذیل راهبردهای 9-1 و 9-3 بخش برق و انرژی، دستیابی به فناوری احداث و بهره برداری از نیروگاههای خورشیدی مقیاس بزرگ (مگاواتی) در کشور و الگوسازی و تدوین استانداردها و دستورالعمل های اجرایی جهت احداث و بهره برداری از نیروگاههای فتوولتائیک را از دیگر دستاوردهای این پروژه عنوان کرد.

 وی در پایان با اشاره به افتتاح رسمی این نیروگاه در آینده نزدیک، خاطر نشان کرد: در این پروژه 392 عدد پنل، 196 عدد استرينگ و 4 عدد اینورتر هر كدام به ظرفيت 250 كيلووات برای تولید انرژی حدود 1.7 گيگاوات ساعت استفاده شده است.

گفتنی است این نیروگاه در زمینی به مساحت 1.6 هكتار و با ظرفیت یک مگاوات اسمی در محوطه آزمايشگاه تست دكلهای فشار قوی پژوهشگاه نيرو واقع در نزديكی شهر اراك ابتداي جاده اراك- خمين مي باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار