در نشست‌خبری فرمانده ناجا قم‌ عنوان شد:
نگاه پلیس در مرحله اول به مراسم چهارشنبه آخر سال، اجتماعی است و معتقدیم که این مراسم باید اجتماع مدار و محله محور برگزار شود و پلیس اجازه برگزاری این مراسم را در شوارع و خیابان های قم به صورت تجمعی نخواهد داد.
کد خبر: ۱۹۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۶ 15 March 2016
برخورد با هرگونه بی نظمی در چهارشنبه آخر سال/استقرار پلیس در ۵۰ نقطه قم
به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی در نشست خبری پایان سال که در مقر فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد با اشاره به برنامه‌های پلیس در چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: با هرگونه بی نظمی، مزاحمت و مسدود شدن راه ها در مراسم چهارشنبه آخر سال به شدت برخورد می شود.

وی افزود: نگاه پلیس در مرحله اول به مراسم چهارشنبه آخر سال، اجتماعی است و معتقدیم که این مراسم باید اجتماع مدار و محله محور برگزار شود و پلیس اجازه برگزاری این مراسم را در شوارع و خیابان های قم به صورت تجمعی نخواهد داد.

فرمانده انتظامی استان قم از استقرار نیروهای پلیس در چهارشنبه آخر سال در 50 نقطه از شهر قم خبر داد و گفت: پنج نقطه از این نقاط برای پلیس، راهبردی است و پوشش امنیتی و ترافیکی در آن با حجم بیشتر نیروهای پلیس انجام می شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی اقدام های پلیس انجام شده است و امیدواریم مانند سال های گذشته با همکاری مردم چهارشنبه آخر سال بدون خطری داشته باشیم.

پلیس و مردم، نظم و قانونمداری و نشاط بهاری

مجتبایی در بخش دیگری از سخنان خود ، با بیان اینکه طرح ترافیکی نوروز 95 از روز سه شنبه 25 اسفندماه جاری آغاز می شود،گفت: این طرح با استقرار نیروها در محورهای مواصلاتی استان تا 15 فروردین ماه سال آینده انجام می شود و نیروهای پلیس همکاری لازم را با مسافران خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه 20 پایگاه سیار نیز برای این ایام در نقاط مختلف استان قم پیش بینی شده است، بیان کرد: در این پایگاه ها اقدام های امنیت اخلاقی، انتظامی و ترافیکی انجام می شود.

فرمانده انتظامی استان قم شعار نوروزی ناجا را «پلیس و مردم، نظم و قانونمداری و نشاط بهاری» عنوان و ابراز امیدواری کرد: با حضور گسترده پلیس در تمامی بخش ها، مراکز تفریحی، اقامتی و غیره و همکاری مردم با پلیس بتوانیم امنیت قابل قبول شایسته ای را برای مردم استان قم رقم بزنیم.

کاهش یک درصدی سرقت

وی همچنین با اشاره به عملکرد یکساله پلیس قم از اول فروردین ماه تا 20 اسفندماه افزود: طی این مدت تعداد 39 هزار و 930 نفر دستگیرشده اند که نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است.

مجتبایی با بیان اینکه53 درصد افراد دستگیر شده بیکار و 75 درصد از آنها بدون سابقه کیفری هستند، تاکید کرد: این مهم نیازمند تلاش بیشتر است و سایر بخش ها نیز باید سهم خود را در رسیدن به امنیت پایدار ایفا کنند که تا به حداقل ها دست یابیم.

برخورد با هرگونه بی نظمی در چهارشنبه آخر سال/استقرار پلیس در ۵۰ نقطه قم

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته شاهد کاهش یک درصدی سرقت بودیم، افزود: در این مدت جرایم خشن مانند سرقت مسلحانه ۵۰ درصد کاهش، سرقت به عنف ۳۰ درصد و سرقت تحت پوشش یعنی سرقت با لباس مأمور ۵۸ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: طی سالجاری قتل‌ در این استان ۳۵ درصد کاهش یافته‌اند.

کشف هشت و نیم تن انواع مواد مخدر 

وی با بیان اینکه بیشترین کشفیات مواد مخدر در قم در جاده‌های منتهی به استان بوده است، افزود: هشت و نیم تن انواع مواد مخدر در قم کشف شده که نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

مجتبایی با بیان اینکه طی سال‌جاری ۳۷ باند بزرگ مواد مخدر در قم متلاشی شده‌ است، افزود: ۹ هزار و ۲۸۹ معتاد طی این مدت از سطح معابر جمع‌آوری شده‌اند.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته بیش از ۲۲۵ نفر در بحث قاچاق کالا در این استان دستگیر شده‌اند، گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده طی این مدت ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

کاهش هفت درصدی تلفات جاده‌ای

مجتبایی همچنین با ارائه گزارشی از حوزه تصادفات در سال جاری گفت: در کل تصادفات شاهد افزایش پنج درصدی در استان قم هستیم اما در بحث تلفات جاده ای شاهد کاهش هفت درصدی نسبت به سال 93 می باشیم.

وی اضافه کرد: 10 هزار و 160 تن نیز در این تصادفات مجروح شده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال جاری 39 هزار و 452 تن از اتباع غیر مجاز که در سطح استان قم تردد می کردند، شناسایی و دستگیر و به مبادی ذیربط ارجاع داده شده اند.

۱۷۰ نفر توسط پلیس فتا دستگیر شده‌اند

فرمانده انتظامی استان قم در خصوص فعالیت‌های پلیس فتا در قم، افزود: در این رابطه ۱۷۰ نفر از ابتدای سال تاکنون دستگیر شده که تمامی آن‌ها به مقامات قضایی اطلاع داده شده است.

برخورد با هرگونه بی نظمی در چهارشنبه آخر سال/استقرار پلیس در ۵۰ نقطه قم

وی بیان کرد: یکی از مشکلات قم موتورسیکلت سواران هستند که در این راستا، ۲۲ هزار و ۲۱۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ‌ها ارجاع داده شدند.

مجتبایی در خصوص فعالیت پلیس اجتماعی نیز افزود: در سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۶۳۷ نفر به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی و مرکز مشاوره کلانتری‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در همه کلانتری‌ها مرکز مشاوره ایجاد شده که برخی افراد مراجعه کننده در ابتدا به مرکز مشاوره انتقال داده شده و به مصالحه ختم شده است، افزود:‌ طی سال جاری ۷۳ درصد از افرادی که به مراکز مشاوره انتقال داده شده‌اند به مصالحه ختم شده است.

فرمانده انتظامی استان قم پلیس نیروی انتظامی در درون سازمان پنج هدف مهم را مشخص کرده است، افزود: امنیت هوشمند و تمرکز بر مسائل سایبری از مهم‌ترین اهداف پنج گانه پلیس نیروی انتظامی است که بیش از ۷۰ درصد اهداف پیش بینی شده محقق شده است.

کاهش ۵۰ درصدی جرایم کارکنان نیروی انتظامی

وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد کاهش جرایم کارکنان بوده‌ایم، افزود: با توجه به فعالیت‌های علمی صورت گرفته، بیش از ۵۰ درصد از کل جرایم کارکنان و ۲۷ درصد جرایم مهم کاهش یافته است.

مجتبایی بیان کرد: فعالیت فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در ارزیابی‌ها قم اول بوده است و از نظر سرعت عمل، دقت عمل، راستگویی و صحت عمل، پلیس قم در کشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه،بیان کرد: هیچگونه مساله امنیتی در برگزاری این انتخابات نداشتیم و برای نخستین بار امنیت صندوق های اخذ رای فقط توسط پلیس انجام شد که افتخاری بزرگ و برگ زرینی دیگر برای پلیس قم رقم خورد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار