رئیس ستاد شورایاری های شهر تهران گفت:‌ سراهای محله ها به یکی از ستادهای شهرداری تبدیل شده که مغایر تاکید خود شهردار نیز هستند.
کد خبر: ۱۹۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 15 March 2016
مرتضی طلایی در جمع بندی گزارش شورایاران منطقه ۲۱ با تاکید بر اینکه همچنان کمبود روشنایی در زیرگذرهای منطقه مشکل اصلی مردم است، گفت: قبل از تنظیم لایحه بودجه سال ۹۵ با معاون امور مناطق شهرداری هماهنگ کردیم و ابلاغی به کلیه مناطق شد که در روند بررسی برنامه و بودجه سال ۹۵ هماهنگی با شورایاری ها نیز انجام شود.

وی ادامه داد: از ابتدای شورای چهارم کتبا به تمامی شورایاری ها ۲ نامه زدیم مبنی بر اینکه ستاد آمادگی دارد برای حضور شورایارن در مناطق شرایط را فراهم کند تا وقتی اعضای شورا به مناطق می روند یک کارشناس از ستاد نیز حضور داشته باشد تا سابقه کارها مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین به مشکلات شهرک های منطقه ۲۱ و در راس آن شهرک زیبا اشاره کرد و گفت: در حالیکه چیزی به نام شهرک وجود ندارد و هیئت مدیره این شهرک نیز دوره مسئولیت شان به پایان رسیده، اما مجموعه ای از زمین هایی که از زمان شهرک در اختیار هیئت مدیره قرار داشته با وجود آنکه هیئت مدیره از نظر قانونی وجاهت ندارند کماکان اعمال نظر صورت می گیرد و این زمین ها خرید و فروش می شوند.

وی تاکید کرد: در تمامی شهرک ها باید مجامع عمومی شان برگزار شود و هیئت مدیره شان مشخص شود و در پی آن نیز تعامال و هماهنگی بین شورایارن و هیئت مدیره رخ دهد. از همین رو از کمیسیون عمران و هیئت رئیسه می خواهم به این مهم ورود کنند.

طلایی با اشاره به اهمیت مدیریت محله های شهر تهران گفت: الان در این زمینه یک مدیر سرای محله داریم یک مدیریت محله و یک هیئت امنا. هیئت امنا حکم پارلمان محلات را دارند و سرای محلات نیز دولت های درونی محلات هستند. دو اتفاق در این زمینه در سال ۹۴ رخ داد که اگر در سال آینده نیز ادامه یابد، به ساختار محلات آسیب می زند. به طوریکه سراهای محله ها به یکی از ستادهای شهرداری تبدیل شده که مغایر تاکید خود شهردار نیز هستند.

وی ادامه داد: هیئت امنا تصمیم گیرنده هستند و از همین رو آنها باید برنامه ها را بومی سازی کنند. در حالیکه این مهم رعایت نمی شود و از یک سو شهردار ناحیه دستور می دهد از سوی دیگر معاونت اجتماعی و حتی ستاد شورایاری و مدیریت های محله. از همین رو خواستار رفع این مشکل هستم.

نایب رئیس شورای شهر خواست تا هیئت رئیسه به قید فوریت روند استاندارد مدیریت محلات را ابلاغ کنند تا اگر در برخی مناطق به ویژه منطقه ۲۱ مشکلاتی وجود دارد در صحن شورا این مسائل مطرح شود تا مردم طلبکار نشوند و شهردار بدهکار.

وی همچنین با اشاره به تخلفی که در سرای محلات رخ داده است گفت : متاسفانه در دوره قبل یکی از مدیران شهرداری تخلفی در سراهای محلات انجام داده و برخی را استخدام کرده است، که باعث شده  سه حکم جلب برای دبیران محلات صادر شده چراکه برخی از کارمندان سراهای محلات به اداره کار شکایت کرده‌اند و این مساله باعث شده که موجی از اعتراضات و استعفاها از شورایاری‌ها واصل شود چراکه معتقدند شب عید آبروی آنها ریخته و بازداشت می‌شوند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار