در این کتاب به مراحل حضور داعش در کردستان پرداخته‌اند. قانعی فرد همچنین گفته است که: ما در این اثر به بررسی سیر تاریخی و همچنین عوامل موثر امنیتی - استراتژیکی در شکست داعش در کردستان عراق توجه کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۰۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 02 April 2016
دانا صالح (دانا ساڵح) روزنامه نگار نشریه لڤین (Lvin.Press)  از انتشار کتابی مهم درباره درباره ظهور و سقوط داعش (ISIS) در کردستان خبر داده است.

  کتاب پژوهشی " شکست بحران داعش در کردستان عراق/ The Failure of ISIS's Turmoil in Kurdistan" ، عنوان پژوهش مشترک دو نویسنده ایرانی و عراقی است که از سوی یک ناشر آمریکایی هفته آینده به همراه اسناد و مدارک محرمانه وزارت کشور عراق و دستگاه ضد  ترور(Counter Terrorism Group  ) - وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق (PUK) منتشر می‌شود.

 عرفان قانعی فرد، پژوهشگر تاریخ معاصر، در گفتگو با این خبرنگار ، از انتشار کتاب «شکست بحران داعش در کردستان عراق»، خبر داده و افزوده است که:  با یک سال تاخیر ، یک ناشر آمریکایی در اواسط ماه آوریل (اردیبهشت)، حاصل پژوهش من و یک نویسنده ایرانی و عراقی را  با مقدمه پرفسور نادر انتصار، استاد ایرانی علوم سیاسی دانشگاه آلاباما را به زبان انگلیسی منتشر می‌کند.

به گفته نویسنده کتاب «شکست بحران داعش در کردستان عراق»،  این اثر حاصل پژوهش میدانی او در کشورهای قطر، ترکیه، عراق، سوریه و امارت متحده عربی در سال جاری و همکاری با کریم رئوف، نویسندذه عراقی است که به بررسی «شکست استراتژی داعش در کردستان عراق» می پردازد. کریم رئوف، رئیس دفتر سابق جلال طالبانی و از ناظران سیاسی عراق است و  این کتاب با مقدمه پرفسور نادر انتصار به زبان انگلیسی و ماه آوریل 2016 منتشر می شود.

هر دو نویسنده ایرانی و عراقی، در این کتاب به مراحل حضور داعش در کردستان پرداخته‌اند. قانعی فرد همچنین گفته است که: ما در این اثر به بررسی سیر تاریخی و همچنین عوامل موثر امنیتی - استراتژیکی در شکست داعش در کردستان عراق توجه کرده‌ایم.

 این کتاب در ۱۱ فصل تنظیم شده گفت: که مباحت «سابقه داعش، نقش اتحادیه میهنی و ماموریت پ ک ک، اوضاع کردستان، حمایت چشمگیر ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای، تاثیر حضور پیشمرگه، تبانی بزرگ عربستان و قطر و ترکیه برای برکناری مالکی، هماهنگی بارزانی و داعش و فرار نیروهای حزب دمکرات (KDP) و خلق فاجعه شنگال و ایزدی ها  بخاطر رهایی فرزند بارزانی ، کمک های تسلیحاتی امریکا و اروپا  به کُردها، احتکار سلاح ها توسط بارزانی و فروش آنها به داعش، احتمال جنگ پ ک ک (PKK) و حزب دمکرات کردستان عراق (KDP) بخاطر میت ترکیه  (MIT) ،  شکست دیپلماتیک خط عربستان - ترکیه - بارزانی در عراق و سوریه، آمدن فواد معصوم و عبادی به کرسی قدرت و توطئه  های داخلی، نقش اعراب و تفکر تندروانه علیه ایران، همکاری رئاسة الاستخبارات العامة ( سرویس امنیت و اطلاعات خارجی عربستان) با گروه های مسلح کومله و دمکرات در اقلیم کردستان،   همکاری بعث - نقشبندی و بارزانی با داعش علیه حکومت مرکزی عراق ، اتاق عملیات داعش در اربیل و همکاری نچیروان بارزانی در سقوط موصل، ناگفته های دیدار نچیروان و شمعخانی، پیام دیدار لاریجانی از کردستان و دیپلماسی ایران در جنگ علیه تروریسم و...»، بخش‌های مختلف و مهم کتاب مزبور را تشکیل می‌دهند.

کتاب «شکست بحران داعش در کردستان عراق » نوشته عرفان قانعی فرد و کریم رئوف با مقدمه پرفسور نادر انتصار از سوی یک ناشر آمریکایی به نام Corps به زبان انگلیسی منتشر می‌شود.  و به زبان کردی هم تحت عنوان " شكستی داعش لە كوردستان" در سلیمانیه عراق  و ترجمه عربی هم در لبنان توسط دارالعرفا منتشر می شود. این کتاب از سوی نویسندگان به پیشمرگان شهید کُرد در جنگ با داعش و دستگاه ضد  ترور ( (CTG اهدا شده است.

منبع: تابناک
برچسب ها: کتاب ، کردستان ، عراق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار