مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار گفت: روستاهای شهرستان بهار نیازمند فعالیت خیرین آب است.
کد خبر: ۲۱۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 15 April 2016

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار گفت: روستاهای شهرستان بهار نیازمند فعالیت خیرین آب است.

به گزارش فارس،محمدابراهیم فراهانی اظهار کرد: به لطف خدا با بارندگی‌های امسال فصل بهار، جاری شدن آب در رودخانه‌ها و افزایش دبی چشمه‌ها و قنات‌ها، اختلال در روند خدماترسانی به روستاییان کاهش می‌یابد.

وی از انجام عملیات شست‌وشوی گل و لای ته‌نشین شده در مخزن زمینی با رعایت استانداردهای کنترل کیفی خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در توزیع آب شرب در روستاهای شهرستان گزارش نشده است.

مدیر امور آبفار شهرستان بهار در ادامه گفت: در تعطیلات نوروزی با هماهنگی و پیگیری‌های به عمل آمده و تلاش مستمر پرسنل بهره‌برداری و نگهداری این امور و پیمانکار تعمیرات شبکه، 100 متر از خط، انتقال تعویض و جابجا شد.

وی هدف شرکت آب و فاضلاب روستایی را تأمین آب شرب برای مردم روستاها عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه منابع مالی و اعتبارات تخصیصی دولت در راستای تأمین آب شرب روستاها، با توجه به پراکندگی و فقر آبی در بیشتر اراضی شهرستان بهار جوابگوی برنامه‌ها و اهداف تعیین شده نیست.

فراهانی اظهار کرد: این وضعیت یکی از دلایل مهاجرت بی‌رویه روستاییان به کلانشهرها و اسکان در حاشیه شهرهاست که مشکلات عدیده‌ای را برای دولت برای تأمین مسکن، اشتغال، آموزش، بهداشت و امنیت به وجود آورده است.

وی راه حل این مشکل را سوق دادن بخشی از خدمات و فعالیت‌های خیرین در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه تأمین آب شرب در روستاها دانست.

مدیر آبفار شهرستان بهار ادامه داد: از آن جا که بار تولید محصولات کشور به دوش کشاورزان است، باید نسبت به این امر و حل مشکل آبرسانی به این مناطق توجه شود.

وی تصریح کرد: شرکت آبفار به عنوان مجموعهای کاملاً دولتی، طبق توافقنامه‌ها و اعتبارات تخصیص یافته می‌تواند در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف فعالیت کند که کمبود اعتبارات در بیشتر مواقع عامل عدم اجرای پروژه‌ها و یا طولانی شدن انجام تعهدات شده است.

فراهانی خواستار مساعدت خیرین و نیکوکاران برای همکاری و تعامل بیشتر با این شرکت شد و افزود: گسترش کمک در روستاها به وسیله خیرین، در راستای حفر چاه و تأمین آب شرب می‌تواند برگی دیگر از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی را در حوزه وقف رقم بزند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار