نمایشگاه‌های عکس هنری به‌طور همزمان در بابل برپا شد و مورد بازدید مسئولان اداره فرهنگ ارشاد اسلامی این شهرستان قرار گرفت.
کد خبر: ۲۱۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹ 15 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، به مناسبت برپایی نمایشگاه دو نمایشگاه عکس در شهرستان بابل رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از این نمایشگاه بازدید کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل امشب در بازدید از این نمایشگاه با اشاره به اینکه بابل شهر مفاخر است، گفت: نیاز است هنر عکاسی در کنار دیگر ظرفیت‌های هنری شهر در معرض دید شهروندان قرار گیرد تا از این ظرفیت‌ها استفاده بیشتر شود.

عیسی محمدی‌فیروزجایی با اشاره به اینکه فرهنگ پشتوانه تاریخ جامعه است، اظهار کرد: مسئولان باید مقام هنرمندان را ارج نهند.

چاپ 3 کتاب عکس و 2 کتاب شعر

مدیر برگزاری نمایشگاه عکس هنری بابل نیز در بازدید مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با اشاره به اینکه بابل به واسطه افراد تاثیرگذار ظرفیت هنری خوبی دارد، گفت: در این نمایشگاه 15 اثر برجسته به نمایش عموم گذاشته شد و این نمایشگاه سومین نمایشگاه جمعی و ششمین نمایشگاه انفرادی است که تاکنون برگزار کرده است.

کوروش ادیم افزود: از سال 1370 کار هنر عکاسی را شروع کردم و تاکنون دو کتاب‌ شعر به نام‌های سایه گیسوانی بر سنگ در سال 80 و کتاب شعر من، که در این نمایشگاه رونمایی شد را به چاپ رساندم.

وی یادآور شد: نگاه من در عکاسی، پرداختن به واقعیت با نگاه هنری و شاعرانه است که تاکنون در 100 نمایشگاه داخلی و 14 نمایشگاه خارجی شرکت کردم.

ادیم که متولد 1350 است، گفت: از سن 10 سالگی کار هنری را با خوشنویسی شروع کردم و از سال 1370 وارد عرصه هنر عکاسی شدم و 14 سال نیز مشغول تدریس در دانشگاه هستم.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه دیگری در آینده نزدیک در بابل خبر داد.

توجه به اسطوره و نمادها در عکس بابلی‌ها

مدیر نمایشگاه عکس بابلی‌ها نیز که در یک گالری دیگر نمایشگاه عکس برپا کرده است در بازدید رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل درباره این نمایشگاه عکس گفت: در این نمایشگاه عکس 30 نفر از عکاسان برجسته در حرفه مختلف شهر بابل با دوربین 60 سال قبل در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

کیوان زند افزود: استقبال خوب مردم شهر به ویژه نسل جوان از این نمایشگاه بسیار جالب و درخور توجه بود.

مدیر نمایشگاه عکس بابلی‌ها درباره فعالیت هنری خویش نیز گفت: در حوزه هنر خوشنویسی، عکاسی، بازیگری سینما و کارگردان تئاتر فعالیت دارم.

وی خاطرنشان کرد: زاویه دید عکاسی استفاده شده در این نمایشگاه توجه به اسطوره و نمادها برای درک واقعیت موجود و شناسایی چهره‌های تاثیرگذار جامعه بوده است.

زند با اشاره به اینکه در سن 16 سالگی کار هنری را شروع کردم، ادامه داد: نگارش دو فیلم‌نامه تئاتر به نام مام و کلپورگان، ماه بر فراز زیر آب و بازیگری سینما از کارهای هنری من است.

وی گفت: از بخش‌های جنبی این نمایشگاه، نمایش و فروش آثار ادبی، آثار نقاشی و خلق اثر زنده با چوب به صورت کاملا علمی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار