مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: کتاب شناخت ابعادی شهید مطهری به صورت کاربردی در سال تحصیلی آینده وارد مدارس می شود.
کد خبر: ۲۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲ 12 April 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: کتاب شناخت ابعادی شهید مطهری به صورت کاربردی در سال تحصیلی آینده وارد مدارس می شود.

به گزارش ایسنا؛ "عبدالرضا فولادوند" در ستاد بزرگداشت مقام معلم استان، اظهار کرد: آثار استاد شهید مطهری با اجازه خانواده اش به صورت کاربردی در حال چاپ بوده و از نیمه دوم سالجاری همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا دانش آموزان بتوانند با این مقام بزرگ بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه فرهنگیان بین معلمان و مربیان برگزار می شود و به این ترتیب معلمانی که جذب آموزش و پرورش می شوند این دوره ها را گذرانده و می توانند در آموزش و پرورش خدمت کنند.

فولادوند به پیاده روی خانواده های فرهنگی به مناسبت بزرگداشت روز معلم اشاره کرد و افزود: برای جوایز پیاده روی خانوادگی نیازمند همکاری دستگاه ها هستیم.

وی از وجود 43 هزار نفر فرهنگی شاغل و بازنشسته در استان همدان خبر داد و گفت: 43 هزار خانوار جامعه فرهنگی در سطح استان داریم که باید برای تقدیر از این جامعه برنامه ریزی های مناسب صورت گیرد و هر دستگاهی که پیشنهادی داشته باشد با آغوش باز پذیرا هستیم.

وی با بیان اینکه 26 هزار نفر فرهنگی شاغل در سطح استان داریم، تصریح کرد: برای تمامی این معلمان لوح تقدیر ارسال خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان به اهمیت اصلاح معیشت معلمان و بهبود وضعیت زندگی آنها اشاره کرد و گفت: سر زندگی و با نشاط بودن امید به زندگی را در افراد افزایش می دهد و باید برای افزایش امید به زندگی معلمان مطالبات آنها را نیز پرداخت کنیم.

وی گفت: در سال گذشته نیز چهار هزار میلیارد تومان کسری بودجه در آموزش و پرورش داشتیم به این ترتیب در پرداخت معوقات معلمان مشکلاتی در کشور پیش آمد که پرداخت معوقات آنها نیز در بودجه سال 94 دیده شده است و امیدواریم مشکلات در این زمینه در آینده نزدیک رفع شود.

فولادوند یادآور شد: برای برگزاری برنامه های بزرگداشت مقام معلم مشکلی در حوزه اعتبار نداریم اما انتظار داریم دستگاه های اجرایی برنامه های پیشنهادی خود را اعلام کرده و همکاری لازم را با مجموعه آموزش و پرورش داشته باشند.

پرداخت معوقات معلمان بهترین هدیه به آنهاست

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان نیز در این ستاد گفت: پرداخت معوقات معلمان بهترین شیرینی برای بزرگداشت مقام معلم است چرا که معلمان در امرار و معاش خود با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین "حجت اله کشوری" افزود: جامعه معلمان افرادی با تقوا و پرهیزکار بوده و باید شرایط را برای آنها فراهم کنیم تا بتواند از پس هزینه های زندگی برآیند.

تعداد مدارس امین افزایش یابد

وی همچنین از وجود 31 مدرسه امین در همدان خبرداد و گفت: در حال حاضر 31 مدرسه امین در همدان وجود دارد که در راستای امور قرآنی فعالیت می کنند و باید تعداد این مدارس به 70 مدرسه در سالجاری افزایش یابد.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار