معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: شهید رسول حیدری به عنوان شهید شاخص استان در سال ۹۵ معرفی شد.
کد خبر: ۲۱۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷ 21 April 2016
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: شهید رسول حیدری به عنوان شهید شاخص استان در سال ۹۵ معرفی شد.

به گزارش تسنیم،علی بقائی با اشاره به انتخاب شهدای شاخص سال 94 در استان و شهرستان‌ها اظهار داشت: انتخاب شهید شاخص از سال 91 در استان آغاز شده و خداوند متعال توفیق داده علاوه بر انتخاب شهید شاخص سال استان، معرفی شهدای شاخص شهرستان‌ها و یگان‌های نظامی در سال 94 نیز محقق شود.

وی افزود: در سال گذشته شهید سرلشگر حسین یزدان دوست از ارتش، شهید حسین عبادی از ناجا و شهید ناصر رضی‌ای از تیپ 32 انصار الحسین (ع) به عنوان شهدای شاخص یگان‌ها نظامی معرفی شدند.

بقایی در ادامه با اشاره به انتخاب شهید رسول حیدری به عنوان شهید شاخص استان یادآورشد:امسال شهید نیکو منظری از سپاه و شهید قیطاسی از ناجا به عنوان شهدای شاخص یگان ها معرفی شده و انتخاب شهید شاخص ارتش نیز به دلیل مشغله این دوستان به روزهای آینده موکول شده است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید رسول حیدری خاطرنشان کرد: این شهید معزز متولد ملایر ،اولین شهید جمهوری اسلامی در جنگ بوسنی بوده که در عملیات‌های برون مرزی نقش ویژه ای داشته است.

معاون فرهنگی سپاه گفت: علی‌رغم چاپ و انتشار کتاب "ر" به قلم مریم برادران ، متاسفانه این شهید معزز در استان ناشناخته مانده است.

وی همچنین جذب و آموزش افراد علاقمند در حوزه فرهنگی و هنری را از دیگر اهداف سپاه در سال جاری برشمرد و افزود:در بخش پویانمایی با افتتاح مرکز هنر دیجیتال در استان برای تولید آثار در حوزه بازی سازی و تولید انیمیشن 200 نفر از افراد علاقه‌مند شناسایی شده که امیدواریم در دوره ای 6 ماهه بتوانیم از ظرفیت این افراد در این حوزه استفاده کنیم.

بقایی با بیان اینکه شبکه‌سازی از نیروهای فعال، علاقمند و توانمند با استفاده از ظرفیت های موجود در اقشار بسیج از دیگر اهداف این نهاد انقلابی است ابراز کرد: جمع آوری خاطرات و آثارشهدا، تدوین چاپ و انتشار کتاب با موضوع شهدا، تولید کلیپ ، انیمیشن و فیلم کوتاه درراستای معرفی روش های تحقق شعار سال با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و نهضت روشنگری از دیگر اولویت های بسیج در سال 95 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار