رئیس شورای شهرستان چالوس
رئیس شورای اسلامی شهرستان چالوس گفت: شوراهای اسلامی شهرستان چالوس در انجام بسیاری از کارها مانند بازنگری در مورد شیوه محاسبه حق بیمه تامین اجتماعی در ساخت و سازها نیز نقش موثری دارد.
کد خبر: ۲۱۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 24 April 2016

به گزارش تابناک مازندران صابر سام‌دلیری  در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس با گرامیداشت 9 اردبیهشت روز تشکیل نهاد مقدس شوراهای اسلامی اظهار کرد: این نهاد در شهرستان چالوس بیش از 254 نفر عضو دارد اما فاقد هرگونه ردیف بودجه است.

رئیس شورای شهرستان چالوس تصریح کرد: با توجه به اینکه نهاد شوراهای اسلامی شهرستان چالوس بدون کمترین امکانات سخت‌افزاری از نظر مکان استقرار حتی برای عالی‌ترین نهاد شورا، شورای عالی استان‌ها است که به همین دلیل شوراها با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند.

وی نگاه ویژه و شورا باور بودن مسئولان شهرستان چالوس را از دلایل عدم وجود چالش‌های مهم در این شهرستان دانست و افزود: یکی از مصادیق این گفتار نهایت همکاری و کمترین ایراد در کمیته انطباق مصوبات شوراهای شهر و نیز کمترین پرونده در هیئت حل اختلاف شورای شهرستان است.

سام‌دلیری به حضور مسئولانه شوراهای اسلامی در وقایع و اتفاقات مهم در سال گذشته در شهرستان چالوس اشاره کرد و یادآور شد: حضور در برنامه‌هایی مانند تحقق شعار سال، دولت و ملت، همدلی و همزبانی براساس منویات مقام معظم رهبری با نهایت تلاش برای انجام امور محوله و رعایت اصل بی‌طرفی و تلاش برای فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای و خلق حماسه 7 اسفند ماه 1394، افزایش سطح اعتماد عمومی جامعه با هدف صیانت از آرا و رعایت حق‌الناس و نیز حضور در هیئت‌های اجرایی و نمایندگان فرماندار در حوزه‌های رای‌گیری نمود داشت.

وی با اشاره به همایش روسای شوراهای اسلامی شهر و بخش‌های استان مازندران در شهرستان چالوس خاطر‌نشان کرد: امروز با وجود گذشت بیش از 2.5 سال از شروع عملکرد دوره چهارم شوراهای اسلامی، انتخاب مجدد نماینده مجلس شورای اسلامی، ثبات جایگاه مدیران و دستگاه‌های اجرایی و شناخت کامل این اقشار از مشکلات انتظار می‌رود نگاه‌ها هم‌گراتر و هم‌سوتر در فضای تعاملی و کلان‌نگر آن‌هم به‌صورت یکپارچه و متمرکز برای شهرستانی که فقط 68/3 درصد از کل بودجه مازندران را دارد فعالیت شود.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان چالوس موقعیت استراتژیک شهرستان چالوس اشاره کرد و ادامه داد: این موقعیت‌ها در واقع همان یک نقطه عطف سه استان مهم کشور، جاده پرتردد کندوان و داشتن نوار ساحلی با موقعیت مناسب توریستی و گردشگری، وجود دو رودخانه خروشان، معضل بزرگ ترافیک و نیاز یک مجموعه فرهنگی معظم را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شوراهای شهر و روستا از نظر عملکرد عمرانی و پیگیری مستمر ضروری است، تصریح کرد: برگزاری بیش از 150 جلسه سه شورای اسلامی شهر چالوس، مرزن‌آباد، هچیرود در سال 1394 و بیش از 450 مصوبه برای حل و فصل معضلات و مشکلات جای تجلیل دارد.

سام‌دلیری با تشریح مشکلات و معضلات حوزه شهرستان چالوس خاطر‌نشان کرد: رفع مشکل آزاد‌راه، رینگ 1 و 2 شهر چالوس، کمربندی کنارگذر هچیرود و تقاطع‌های غیرهم‌سطح، مشکلات ناشی از عدم تصویب مناسب و اجرای طرح‌های هادی، مشکلات راه بخش‌های مرکزی و مرزن‌آباد، تعریض و ایمن‌سازی جاده کندوان نیاز به همکاری و تلاش ویژه دستگاه‌های اجرایی و شوراها دارد.

وی تصریح کرد: آنچه که در تکمیل پروژه‌های گاز مرزن‌آباد، پل سردآبرود و تونل شهری چالوس، آزادسازی املاک رینگ 2 شهری چالوس در غیر از فضای تفاهم و تعامل حاصل نمی‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه بروز برخی اتفاقات ناشی از ضعف‌های مشهود برخی قوانین شوراها بوده که سبب کاهش قدرت، بالندگی و پویایی و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری آنان می‌شود، بیان کرد: آنچه که آشکار است این است که شوراهای اسلامی با ورود به عرصه‌ای که غیر از خدمت صادقانه و تلاش مجدانه در پی تبدیل این قدرت بالقوه به بالفعل درخدمت‌رسانی بهتر برای دو هدف عمده و بزرگ برای روان‌سازی خدمات و کمک به امنیت جامعه گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرستان چالوس با توجه به داشتن عضویت در هیئت رئیسه شورای اسلامی استان سابقه عضویت در کمیسیون نظارت اصناف استان مازندران را نیز دارد، خاطر‌نشان کرد: مسئولیت کارگروه گردشگری شورای استان، پیگیری مطالباتی مانند مشکلات حوزه راه و شهرسازی، کمک به روستاهای فاقد دهیاری، ضرورت الزام نگاه ملی و فرا استانی به اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا،بازنگری در نحوه محاسبه حق بیمه تامین اجتماعی در ساخت‌وسازها، پیگیری تصویب طرح و اختصاص 2 درصد از عوارض تبصره 2 ماده 39 بودجه شوراهای فرادست از جمله کارهایی است که با همکاری شوراها محقق شد.

سام‌دلیری در پایان افزایش قدرت تصمیم‌گیری فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی در تخصیص منابع مالی استانی از محل تملک دارایی را از دیگر کارهای شوراهای اسلامی دانست و گفت: بازنگری در طرح‌های هادی روستایی و تفضیلی شهرها، تقسیم عادلانه اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده، ارائه راهکارهای قانونی برای کمک به اقشار ضعیف و کم‌درآمد مالک ساختمان‌های فاقد پروانه ساخت و ارائه راهکار برای تحول در صنعت توریسم و گردشگری از دیگر کارهایی است که شوراهای اسلامی در آن نقش دارند.




منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار