همزمان به افتتاح نگارخانه زمرد در منطقه 3 تهران منتخبی از عکس ها و اسناد موسیقی ایران به مناسبت هفتادوششمین سالروز تاسیس رادیو در کشور در این نگارخانه به نمایش درآمد.
کد خبر: ۲۱۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 25 April 2016
نگارخانه زمرد روز گذشته با حضور مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 تهران، عبدالحسین مختاباد رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران و نیز پژمان پشمچی زاده معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران و علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و به مناسبت  هفتادوششمین سالروز تاسیس رادیو در کشور؛ منتخبی از عکس ها و اسناد موسیقی ایران در این نگارخانه به نمایش درآمد.
 
مهدی پیرهادی در این افتتاحیه با تاکید بر هنر به عنوان یک ابزار مهم  در توسعه اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نسبت به مسائل فرهنگی بیانات و تاکیدهای فراوانی دارند به همین دلیل شهرداری تهران که خود را نهادی خدمتگذار می داند از ابزار هنر برای انتقال موضوعات فرهنگی استفاده می کند.

وی همچنین از نگارخانه زمرد به عنوان نگارخانه ای که توانسته است هنرمندان و علاقمندان منطقه ای و فرامنطقه ای را جذب کند یاد کرد.

همچنین عبدالحسین مختاباد بر ایجاد و احداث مراکز فرهنگی همانند نگارخانه زمرد در تهران تاکید و اظهار کرد: تهران به عنوان شهری تاریخی به وجود چنین اماکنی نیاز دارد و ما نیز به عنوان اعضای شهر بر توسعه مراکز فرهنگی که پذیرای جوانان، هنرمندان و علاقه مندان باشد همواره تاکید داشته ایم. لذا از شهرداری تهران برای توسعه فضاهای فرهنگی و افتتاح این نگارخانه تقدیر می کنیم.

بنا بر این گزارش عکس های موجود در این نمایشگاه توسط خانم فروغ بهمن پور جمع آوری و به مناسبت سالروز آغاز به کار رادیو به نمایش درآمده است.

این هنرمند با اشاره به این که این گالری نوزدهمین نمایشگاه من است، عنوان کرد: این مجموعه شامل 50 عکس و سند است که 45 عکس از میان آنها در قطع 70 x50 به نمایش درآمده است.
وی افزود: عکس های موجود در این گالری در مدت زمان 20 سال و از کپی آرشیو هنرمندان به دست آمده.

در پایان استاد امین الله رشیدی به اجرای زنده پرداخت و نیز شاگردان استاد لشگری به نواختن قطعه ای به یاد آن مرحوم پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار