رییس ستاد محیط زیست شهرداری تهران خبر داد
تابناک تهران - هر سال وقتی چند روز به برگزاری نمایشگاه کتاب باقی مانده دائما خبری تازه از این اتفاق فرهنگی به گوش می رسد اما امسال تفاوتی با سال های پیش دارد. اینکه قرار است نمایشگاه در منطقه ای برگزار شود که تا به حال میزبان اهالی کتاب و کتاب خوانی نبوده است.
کد خبر: ۲۲۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 28 April 2016
هر سال وقتی چند روز به برگزاری نمایشگاه کتاب باقی مانده دائما خبری تازه از این اتفاق فرهنگی به گوش می رسد اما امسال تفاوتی با سال های پیش دارد. اینکه قرار است نمایشگاه در منطقه ای برگزار شود که تا به حال میزبان اهالی کتاب و کتاب خوانی نبوده جایی به نام شهر آفتاب که تقریبا دورتر از تمام مناطقی ست که تا به حال نمایشگاه در آنها برگزار شده است.

این دوری در کنار برخی گمانه زنی ها درباره آماده نبودن زیرساخت های برگزاری نمایشگاه کتاب بازار اظهار نظرها را در این باره داغ کرده است. یکی از نگرانی های انتشاراتی ها و کسانی که دغدغه برگزاری بهتر نمایشگاه را دارند فضاهای تکمیل نشده نمایشگاه و در دست احداث بودن پروژه های مختلف است که ممکن است تصویری زشت و نا آماده از شهری آفتاب ارائه دهد اما رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خیال همه را راحت کرده و حتی درباره نحوه آبیاری فضاهای سبز این منطقه هم توضیح داده است. 

 محمد مهدی گلمکانی گفته: «آب فضای سبز مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب از پساب تصفیه شده استاندارد تامین می شود. تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه شهر آفتاب از سطح کیفی بالایی برخوردار است. به طوری که پساب خروجی از تصفیه خانه استانداردهای لازم جهت استفاده در آبیاری فضای سبز را داراست و بخشی از آب مورد نیاز فعلی فضای سبز از این پساب تامین می شود. »

او درباره اینکه آیا فضای سبزی ویژه نمایشگاه کتاب آماده شده یا نه به تابناک می گوید: «اینکه بگوییم بخشی از فضای سبز صرفا برای نمایشگاه کتاب تدارک دیده شده و بعد از اتمام برگزاری این نمایشگاه قرار است تغییر کند درست نیست. در واقع ما برنامه هایی برای طراحی و اجرای فضاهای سبز در این منطقه داشته ایم که البته به دلیل تصویب برگزاری نمایشگاه کتاب در این منطقه قطعا سرعت کار را در بخش هایی بالا برده ایم.»

او در جواب نگرانی هایی که درباره زیبایی و آمادگی شهر آقتاب وجود دارد هم می گوید: «وقتی شهرداری و وزارت ارشاد تصمیم می گیرند چنین واقعه فرهنگی مهمی را در بخشی از شهر رقم بزنند قطعا فکر ابعاد موضوع را کرده اند و تمام توانشان را برای برگزاری هرچه بهتر آن هم به کار می بندند. اینکه عده ای در نیمه راه آماده سازی مجموعه از آن دیده کرده اند و نسبت به برخی چیزها اظهار نظر می کنند درست نیست باید منتظر پایان کار بود.»
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار