رجب‌صلاحی در خصوص هجمه‌هایی که علیه مسکن مهر شهر جدید پردیس وجود دارد، گفت: شرایط پردیس با تمام شهرهای جدید متفاوت است.
کد خبر: ۲۲۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 29 April 2016
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در پاسخ به انتقادهای اخیر مبنی بر رکود فعالیت‌ها در طرح مسکن مهر پردیس، توافق دو وزیر دولت قبل را عامل بخشی از مشکلات امروز در اجرای این طرح می‌داند.

حسین رجب‌صلاحی در خصوص انتقاداتی که طی هفته‌های اخیر به پروژه مسکن مهر شهر جدید پردیس و رکود فعالیت در کارگاه‌های ساختمانی مسکن مهر این شهر شده است، اظهار داشت: ابتدای هر سال این کم‌تحرکی را در پروژه‌های مسکن مهر شاهد هستیم؛ این مشکل در تمام شهرهای جدید وجود دارد و دلیل آن، این است که پیمانکاران در پایان سال با پیمانکاران جزء خود تصفیه‌حساب می‌کنند و در سال جدید برای عقد قرارداد با پیمانکاران جدید و آغاز مجدد کار، تأخیر زمانی یک‌ماهه وجود دارد و کمی تأخیر در شروع کار به وجود می‌آید که معمولاً تا ابتدای اردیبهشت‌ماه این مهم محقق و به‌سرعت کارها آغاز می‌شود.

رجب‌صلاحی در خصوص هجمه‌هایی که علیه مسکن مهر شهر جدید پردیس وجود دارد، گفت: شرایط پردیس با تمام شهرهای جدید متفاوت است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: تفاوت این شهر با دیگر شهرهای جدید کشور، ابتدا در تأخیر یک‌ساله آن نسبت به دیگر شهرها در آغاز عملیات ساخت مسکن مهر است که بر همین اساس، اگر تمام شهرهای جدید در سال 95 پروژه‌های خود را به پایان برسانند، تعدادی از پروژه‌های پردیس در سال 96 پایان خواهد یافت و تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر پردیس نیز تا پایان سال 95 تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: شرایط توپوگرافی خاص پردیس نسبت به دیگر شهرهای جدید دیگر مانند پرند بسیار متفاوت است؛ شهر جدید پرند و اکثر شهرهای جدید کشور در مناطق مسطح احداث شدند؛ اما بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس در دامنه کوه ساخته شده است.

رجب‌صلاحی ادامه داد: قرارداد ساخت واحدهای مسکن مهر فاز 11 (کوزو) نزدیک به یک هزار و 600 تا یک هزار و 700 میلیارد تومان بوده؛ اما یک قرارداد دیگر به ارزش 600 میلیارد تومان فقط برای آماده‌سازی این فاز بسته شده که این نشان‌دهنده این است یک‌سوم قرارداد ساخت ابنیه در این فاز فقط صرف آماده‌سازی شده که این کار ساخت را برای تکمیل پروژه‌ها سخت‌تر کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: در بحث سوم که پردیس را نسبت به دیگر شهرهای کشور متمایز کرده، توافقی بوده که در زمان دولت قبل بین دو وزیر راه و شهرسازی و وزیر نیرو صورت گرفته است و ساخت، اجرا و تجهیز بحث‌های زیربنایی شامل خط لوله انتقال فاضلاب، آب، برق و ساخت تصفیه‌خانه آب و فاضلاب به عهده شرکت عمران پردیس گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: تمام کارهایی که وزارت نیرو خود باید انجام می‌داد، بر اساس توافق میان دو وزیر دولت گذشته به عهده شرکت عمران گذاشته شده که این خود هزینه مضاعف و زیادی را به این شرکت عمران پردیس وارد آورده است.

رجب‌صلاحی اضافه کرد: در کنار تمام این موارد، کار ساخت ابنیه مهم که شامل، مساجد، مدارس، کلانتری و ... است، فقط در بحث احداث 160 مدرسه در فازهای مختلف شهر جدید پردیس، 350 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که از محل فروش اراضی و تهاتر با پیمانکاران صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه برداشتی از آورده متقاضیان صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: باید بدانیم که در پردیس فقط مسکن تحویل متقاضیان نمی‌دهیم؛ بلکه شهری با تمام امکانات زیربنایی و روبنایی را می‌سازیم و تمام این بحث‌های به عهده شرکت عمران است.

وی در خصوص وظیفه دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز گفت: ساخت مدارس، مساجد، درمانگاه‌ها، کلانتری‌ها و ... به عهده شرکت عمران گذاشته شده و در کنار آن احداث زیرساخت‌ها نیز به این موارد افزوده شده که شامل آب، برق و فاضلاب است.
منبع: فارس
برچسب ها: پردیس ، عمرانی ، انتقاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار