مهندس صفری:
تابناک تهران - چند وقت پیش فرماندار دماوند نبود آیین نامه های لازم برای جلوگیری از تخریب محیط زیست را عامل از بین رفتن بسیاری از باغ های این منطقه خوانده بود اما شهردار این شهر در کنار آن به دلایل فرهنگی این اتفاق هم اشاره می کند.
کد خبر: ۲۲۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 05 May 2016

عباس صفری شهردار دماوند هم مانند خیلی از مسئولان دل پری از روند تخریب باغات دارد و می گوید: «دماوند برای خیلی از تهرانی ها جایی است که برای رفتن به تعطیلات یا از آن می گذرند و یا در همان جا اقامت می کنند هر دوی این کارها به طور مستقیم و غیر مستقیم به ضرر محیط زیست دماوند به ویژه باغ های سرسبز این شهرستان تمام می شود.

عباس صفری شردار این شهر می گوید: «به نظر می رسد در سال های گذشته که شاهد ترافیک سنگین تهرانی ها برای سفر به شهرهای شمالی بوده ایم میزان تخریب باغ ها در دماوند بیشتر شده است. این اتفاق به دو دلیل روی می دهد هم اینکه افراد زیادی تصمیم می گیرند در همین منطقه که به تهران هم نزدیک است به ساخت اقامتگاه بپردازند و برخی از مردم منطقه هم با دیدن رونق اجاره دادن اقامت گاه باغ هایشان را تخریب کرده و به عنوان ویلا در اختیار مسافران می گذارند.»

او ادامه می دهد: «اگر بتوانیم راه بهتری برای سرگرمی به مردم ارائه کنیم قطعا نه فقط به نفع محیط زیست دماوند بلکه به نفع شهرهای دیگر هم خواهد بود.»

صفری موضوع تفکیک اسناد را هم در از بین رفتن باغ ها موثر می داند و می گوید: «سال هاست که موضوع تفکیک باغ های بزرگ بین ورثه موجب شده این باغ ها تحلیل بروند و در نهایت چیزی از آنها نمانده است. ما سال هاست که مشغول رای زنی برای اصلاح قوانین در این حوزه هستیم اما هنوز موفق نبوده ایم.»


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار