معاون اجرايي خيرين عتيق تهران از برپايي غرفه بينايي‌سنجي در بيست‌و نهمين نمايشگاه كتاب تهران خبر داد و گفت: در اين مركز روزانه بين 800 تا هزار نفر مورد مورد معاينه قرار مي‌گيرند.
کد خبر: ۲۲۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 09 May 2016
ميترا رئوف‌نيا معاون اجرايي خيرين عتيق تهران درباره اجراي اين طرح در نمايشگاه كتاب تهران گفت: نزديك به شش سال است كه در بخش جنبي نمايشگاه غرفه بينايي‌سنجي و غربالگري رايگان برپا مي‌شود.

وي افزود: اين غرفه به همت تعاوني مهرآوران عتيق تهران وابسته به خيريه عتيق تهران در محل نمايشگاه كتاب به فعاليت مي‌پردازد و به صورت رايگان بازديدكنندگان از نمايشگاه را معاينه مي‌كند.

رئوف‌نيا با اشاره به اهداف برگزاري اين طرح گفت: با انجام دوره‌هاي غربالگري بينايي در مدارس بسياري از مشكلات چشمي متولدين دهه‌هاي هفتاد به بعد پوشش داده شد اما بسياري از اساتيد، دانشجويان و ناشران و فعالان جامعه كه بيشتر متولدين دهه‌هاي پنجاه و شصت هستند، در هيچ مقطع طرح غربالگري براي آن‌ها اجرا نشد.
 
معاون اجرايي خيرين عتيق تهران تاكيد كرد: با توجه به افزايش جمعيت ميان‌سال در كشور و افزايش مشكلات پيرچشمي ضرورت اجراي طرح‌هاي بينايي سنجي بيش از پيش ضرورت دارد.

وي در پايان عنوان كرد: خيرين عتيق تهران در راستاي ارتقا سطح سلامت بازديدكنندگان بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران و سياست‌هاي كلي اين خيرين در طول يك دهه فعاليت در سطح كشور، امسال نيز در نمايشگاه مستقر هستند و روزانه بين 800 تا هزار نفر را معاينه مي‌كنند.

بر اساس اين گزارش، غرفه بينايي‌سنجي و غربالگري رايگان در ضلع غربي ناشران دانشگاهي، جنب امانات سه به فعاليت مي‌پردازد.

بيست‌و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با شعار«فردا براي خواندن دير است...» از 15 تا 25 اريبهشت ماه در شهرآفتاب برگزار مي‌شود. مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب واقع در اتوبان خليج فارس، روبروي حرم مطهر(ره) قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار