مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از اهدای بیش از ۱۲۷ هزار جلد کتاب توسط مردم استان به کتابخانه های استان همدان در سال ۹۳ خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 15 April 2015

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از اهدای بیش از ۱۲۷ هزار جلد کتاب توسط مردم استان به کتابخانه های استان همدان در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ ارشاد استعدادی با بیان اینکه همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) طرح "اهدای کتاب" یک ساله شد، اظهار کرد: در این مدت بیش از ۱۲۷ هزار و پانصد جلد کتاب از طرف مردم به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان استفاده بهینه از کتاب را یکی دیگر از اهداف این طرح برشمرد و عنوان کرد: با اجرای این طرح  مردم کتاب‌هایی که شخصا از آن ها استفاده نمی کنند را برای استفاده مردم در اختیار همگان قرار می دهند.

وی ادامه داد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان متولی این طرح می‌تواند از کتاب‌ها نگهداری کند و باعث دستگردانی کتاب ها در بین مردم شود.

استعدادی با بیان اینکه بسیاری از کتاب های اهدایی قدیمی هستندو مجددا چاپ نمی‌شوند و یا در بازار وجود ندارند، افزود: در صورت اهدای این کتاب ها به کتابخانه‌های عمومی، افراد محقق و مراجعه‌کننده به کتابخانه می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: اهدا کتاب های قدیمی که مجددا چاپ نمی‌شوند موجب ارتقای منابع اطلاعاتی و غنی شدن مخازن کتابخانه‌های عمومی می‌شود.

استعدادی به شعار سال ۹۳ اشاره و عنوان کرد: با توجه به اراده و عزم ملی در سال ۹۳ بیش از ۱۲۷ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده که در کشور بی‌نظیر است.

استعدادی با اشاره به اینکه استقبال مردم استان از این طرح مطلوب بوده است ادامه داد: هر فردی که کتابی را در طرح " اهدای کتاب" به کتابخانه عمومی اهدا کرده می تواند از عضویت رایگان کتابخانه بهره مند شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه این طرح یک طرح جنبشی و مردمی است و نیاز به فضاسازی رسانه‌ها برای موج‌آفرینی دارد تا کتاب‌های محبوس شده از کتابخانه‌های شخصی خارج شود، خاطرنشان کرد: برای موفقیت در طرح اهدای کتاب نیاز به یک وحدت رویه، همدلی و البته فرهنگسازی مداوم است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳، ۱۸ کتابخانه روستایی نیز افتتاح شد گفت: کتاب‌های این کتابخانه‌ها از محل کتاب های اهدایی تأمین شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار