مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران گفت: با هدف ارتقاء کمی و کیفی آب آشامیدنی در جنوب غربی استان تهران به ویژه شهر پرند چاه جدید با لوله های اسکرین نوین حفاری شد.
کد خبر: ۲۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 14 April 2015
فرهاد جلالی امین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نیازمند همکاری شهروندان برای عبور از بحران کم آبی هستیم، اظهار داشت: با توجه به کم بودن نزولات آسمانی و حجم کم آب در پشت سدها، باید صرفه جویی ۱۰ تا ۲۰ درصد در مصرف آب داشت تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

وی، مهاجرپذیری، تراکم جمعیتی و همچنین توسعه محدوده شهری در جنوب غربی استان تهران را از دلایل اهمیت این منطقه دانست و افزود: در راستای تامین و تقویت آب آشامیدنی و پیشگیری از هرگونه کمبود احتمالی آب در این منطقه، یک حلقه چاه جدید با اعتباری معادل ۴ میلیارد ریال، از محل اعتبارات جاری و در منطقه شمس آباد به عمق ۲۰۰ متر حفاری و لوله جدار مشبک تمام استیل ۱۶ اینچ و لوله فولادی ۲۸ اینچ بعنوان لوله کیسینگ در این چاه نصب شد.

این مسئول از انجام مطالعات کارشناسی در خصوص وضعیت زمین شناسی، منطقه شمس آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: این محدوده از نظر بافت زمین شناسی دارای شنهای رودخانه ای دانه ریز، متوسط و بعضا دانه درشت است که از این حیث دارای سفره های آبی خوبی بوده و قابلیت آبدهی آن ۵۰ لیتر بر ثانیه است که وارد مدار خطوط جمع آوری چاهه ای الغدیر شده و یکی از چاه های موثر در منطقه تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران محسوب می شود.

رئیس هیئت مدیره آبفای جنوب غربی تهران یادآور شد: چاه جدید الحفر یاد شده در جهت تقویت و رفع کمبود احتمالی آب آشامیدنی شهرهای تحت پوشش به ویژه شهر جدید پرند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، یكی از موارد مهمی امروزه توجه زیادی را به خود جلب كرده سلامت آب شرب و افزایش نگرانی ناشی از آلودگی منابع آبهای زیرزمینی در نتیجه نشت مواد مضر از مناطق سطحی به سفره های آبی است که استفاده از لوله های اسکرین نوین می تواند در تضمین کیفیت آب چاه موثر باشد.

شایان ذکر است ۱۲ شهر با جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر تحت پوشش آبفای جنوبغربی استان تهران هستند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار