رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان از مردم خواست به منظور رشد مجدد و تجدید نسل گیاهان بهاری در سال های آینده از کندن آنها از ریشه خودداری کنند.
کد خبر: ۲۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 16 April 2015
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان از مردم خواست به منظور رشد مجدد و تجدید نسل گیاهان بهاری در سال های آینده از کندن آنها از ریشه خودداری کنند.

به گزارش ایسنا؛ "رضا البرزی" افزود: با فرارسیدن فصل بهار، دامنه های رشته کوه الوند شاهد رویش گیاهان و سبزیجات مختلف مانند شنگ، گزنه، بابونه، قازیاقی، گیلاقه، کنگر، کاسنی و موسیر کاکوتی است.

وی ادامه داد: بعضی از افراد، به دامنه کوه ها رفته و با چیدن گیاهان و سبزیجات کوهی آن ها را برای مصارف مردم وارد بازار می کنند که در فصل بهار شاهد عرضه گسترده و استقبال مردم هستیم اما متاسفانه بعضی از افراد با چیدن غیر اصولی گیاهان کوهی، باعث ضرر رساندن به  این منابع خدادادی می شوند.

البرزی تصریح کرد: همچنین چرای بی رویه دام ها و پا گذاشتن بر روی گیاهان بهاری، باعث کوبیدگی و از بین رفتن این پوشش گیاهی خواهد شد که مردم باید برای حفظ این منابع بعضی از نکات را فراموش نکنند.

وی در ادامه با اشاره به میوه های نوبرانه فصل بهار گفت: میوه هایی مانند گوجه سبز و چاغاله بادام در فصل بهار به تدریج وارد بازار شده که در اوایل به دلیل کم بودن و وارد شدن از شهرهای گرمسار، قم و ساوه شاهد قیمت بالای آن ها هستیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان از جمله میوه های انباری را سیب درختی، کیوی و پرتقال دانست و افزود: با ورود میوه های نوبرانه به بازار، قیمت این میوه های انباری کاهش می یابد.

البرزی با بیان اینکه قیمت میوه بستگی به عرضه و تقاضا داشته عنوان کرد: خربزه و هندوانه مدتی است که وارد بازار شده و نخود فرنگی نیز که از شهرهای ورامین و کرج و لیموترش از جیرفت وارد همدان شده در روزهای آینده با قیمت پائین تری عرضه خواهد شد.

وی در پایان  با اشاره به بازرسی های انجام شده در طرح توزیع میوه نوروزی یادآور شد: در این ایام در زمینه کنترل و بازرسی ها موفق بودیم و تخلفی نیز صورت نگرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار