مردم استان خوزستان روز شنبه در آیین های سالروز قیام خونین 15 خرداد و مراسم های سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی شرکت کردند.
کد خبر: ۲۴۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 04 June 2016
سحرگاه پانزدهم خرداد سال 1342، دژخیمان رژیم ستم شاهی به خانه امام خمینی رحمة الله یورش بردند.

آنها امام را که سه روز پیش از آن، به مناسبت عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه در سخنان کوبنده ای، از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او پرده برداشته بود، دستگیر کرده و دور از چشم مردم، به زندانی در تهران منتقل کردند.

هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان های شهر قم، زیرپای مردان و زنان انقلابی – که در اعتراض به رژیم شاه و حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند – به لرزه درآمد.

این صحنه، درآن روز در تهران و چند شهر دیگر نیز به وجود آمد و بدین ترتیب، مردم ایران با این قیام گسترده، نشان دادند که برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستمشاهی را خواستارند.

امام خمینی (ره) قیام 15 خرداد را تنها قیامی عنوان کرد که به واقعه عاشورا شباهت دارد که مردم در راه اسلام و به دست آوردن آزادی و پیروزی حق در برابر ظلم جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان و به منظور گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد، مراسم های بزرگداشت این مناسبت ها در 60 نقطه خوزستان در حال برگزاری است.

همچنین به مناسبت بزرگداشت 15 خرداد به مدت سه شب از 14 تا 16 خرداد مراسم گرامیداشت این روز در حسینه عاشقان ثار الله اهواز در حال برگزاری است.

امسال با همکاری سپاه حضرت ولی عصر (عج) و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان 10 هزار خوزستانی برای مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) وروز 15 خرداد به حرم امام (ره) اعزام شدند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: 15 خرداد ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار