کد خبر: ۲۴۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴ 10 June 2016
امام جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خادم مردم هستند، گفت: مجلس شورای اسلامی جای سهم‌خواهی نیست.

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به اهمیت روزه‌داری اظهار کرد: ماه رمضان شناسنامه دین اسلام و ماه نزول قرآن است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه امام زمان(عج) است و فضلیت آن آنقدر زیاد است که بر 11 ماه دیگر فضلیت و برتری دارد، افزود: باید در این ماه برای رسیدن به فضیلت تلاش کنیم و به دلیل تنبلی‌ها و سستی‌ها به راحتی این ماه را از دست ندهیم.

خطیب جمعه مرکز مازندران با اشاره به گستردگی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و انتشار فیلم‌ها و مطالب مبتذل که علیه دین انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: در این بخش کوتاهی شده است و باید مدیریت بیشتری در این بخش صورت بگیرد.

وی متذکر شد: باید از روحانیون در ماه مبارک رمضان بیشتر استفاده شود و تفسیر احکام دینی و اخلاقی بیان شود.

طبرسی با اشاره به اینکه باید روحانیون پای صحبت جوانان بنشینند تا آنها نیز به این سمت گرایش پیدا کنند، خاطرنشان کرد: درد دل کردن روحانیون با جوانان و داشتن رابطه دوستانه در گرایش جوانان به مسائل دینی نقش موثری دارد.

وی تاکید کرد: باید مساجد را بیان تفسیر احکام و قرآن پر کرد و در کنار آن تقوا و اخلاق را ترویج دهیم در حال حاضر شاهد هستیم که اخلاق از جمع ما رفته و دروغ زیاد شده است که نشان دهنده این است که در این بخش‌ها کوتاهی شده است.

امام جمعه مرکز مازندران با اشاره سالروز شهادت شهدای موتلفه گفت: ترور حسنعلی منصور از اتفاقات مهم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در خردادماه سال 42 بود که توانست زهر چشمی از حکومت بگیرند و این جریان در پیروی انقلاب نقش موثری داشته است.

وی همچنین با درود به جوانان فلسطینی به خاطر عملیات شهادت‌طلبانه ادامه داد: صهیونیست‌های غاصب بداند که جوانان فلسطینی تسلیم نمی‌شوند و روزی فرا می‌رسد که این رژیم کودک‌کش از صحنه روزگار محو خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به مسائل فرهنگی و بیکاری جوانان در جامعه و اظهارات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: باید مجلس در این بخش ورود پیدا کند.

طبرسی با اعلام اینکه گاهی اوقات تیتر روزنامه‌ها را می‌خوانم و می‌بینم که عده‌ای دنبال سهم‌خواهی در مجلس شورای اسلامی هستند، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی جای سهم‌خواهی نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خادم مردم هستند اضافه کرد: مسئولان به داد مردم برسید و دنبال حاشیه نباشید.

وی با بیان اینکه مردم ما خیلی نجیب هستند و خیلی سختی کشید‌ه‌اند، یادآور شد: در حال حاضر در یک خانواده 5 تا 6 جوان تحصیل‌کرده دانشگاهی بیکار وجود دارد که این مسائل روح و روان خانواده‌ها را دچار آسیب می‌کند.

طبرسی با اشاره به اینکه اگر جوان تحصیل‌کرده دانشگاهی در پی بیکاری دچار اعتیاد شود واقعا مقصر در این مسئله چه کسی خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید مسؤولان در این بخش تدبیری به خرج دهند.

خطیب جمعه مرکز مازندران تنها راه برون‌رفت از تحریم و تهدید را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید سرمایه‌گذاران داخلی مورد حمایت جدی دولت قرار بگیرند.

وی در پایان با بیان اینکه مازندران با توجه به مسئله گردشگری و کشاورزی به توسعه می‌رسد، اظهار کرد: نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی به مسائل گردشگری و کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار