با پیگیری استاندار همدان و نماینده مردم ملایر، کارخانه تعطیل شده فولاد جعفری، احیا می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 14 June 2016
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: با پیگیری استاندار همدان و نماینده مردم ملایر، کارخانه تعطیل شده فولاد جعفری، احیا می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبدالعظیم رضایی سه‌شنبه 25 خرداد در جمع خبرنگاران ملایری با محوریت «افتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، مهمترین رویکرد اقتصاد مقاومتی را درون‌زا بودن و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور دانست و اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و توجه به تولیدات و کالاهای داخلی جزء مبانی اقتصاد مقاومتی است.

 وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، یک هدف و سیاست کلان و طولانی‌مدت است، افزود: یکی از کارکردهایی که در اقتصاد مقاومتی باید صورت بگیرد، کم کردن تصدی دولت و سپردن کارها و امور به بخش خصوصی است.

وی بر لزوم افزایش اعتماد بخش خصوصی به دولت و حمایت متقابل دولت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: در این زمینه همه مردم و مسئولان برای نجات وضعیت اقتصادی کشور باید به یک نقطه مشترک برسند.

باید زیرساخت‌های لازم در جاذبه‌های گردشگری فراهم شود

فرماندار ملایر با بیان اینکه یکی از توجهات اقتصاد مقاومتی، توجه به پتانسیل‌های گردشگری و رونق صنعت توریسم است، افزود: در این زمینه شهرستان ملایر به عنوان کریدور ارتباطی شمال، غرب و جنوب کشور از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی به وجود شهر زیرزمینی سامن، یخچال میرفتاح، بام ملایر، تپه نوشیجان و روستاهای هدف گردشگری در ملایر به عنوان شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری اشاره و اظهار کرد: جذب گردشگر و توریست نیازمند فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و امکانات ضروری چون راه‌ها، هتل‌ها و مجتمع‌های اقامتی است که خود نیازمند تأمین اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: برای فعال شدن شهر زیرزمینی سامن و ادامه کاوش‌های باستان‌شناسی آن، اعتبار کلانی مورد نیاز است که دولت هنوز نتوانسته آن را تأمین کند بنابراین هنوز قادر به شرایط فراهم مطلوب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از این آثار تاریخی منحصربفرد نیستیم.

رضایی افزود: جلسات متعدی با نماینده مردم ملایر در مجلس و یک سرمایه‌گذار برگزار و مقرر شد در آینده رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از شهر زیرزمینی سامن بازدید داشته باشد و اعتبارات لازم برای فراهم‌ساز ی زیرساخت‌های مورد نیاز را تأمین کند.

شورای فرهنگ عمومی ملایر از حالت رکود خارج شد

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه همه داشته‌ها و دستاورهای ما ریشه در مسائل فرهنگی و اعتقادیمان دارد، گفت: طی سال‌های اخیر نا امیدی دشمنان از ضربه زدن به کشور از طریق جنگ‌های نظامی آنها را به سمت شبیخون فرهنگی کشاند و متأسفانه در این زمینه در برخی جاها به کشور ضربه زدند.

وی با بیان اینکه علاوه بر اقتصاد مقاومتی، کاهش بزه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی یکی دیگر از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: در همین راستا فرمانداری ملایر طی سال‌جاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان را ساماندهی داد و از حالت رکود خارج کرد.

رضایی اظهار کرد: کمیته‌های 10گانه شورا به 4 کمیته تقلیل یافت و مسئولان کمیته‌ها و برنامه‌ها و اهداف آنها مشخص شد همچنین مقرر شد جلسات شورا  به صورت ماهانه با حضور یکی از نمایندگان مردم ملایر در مجلس برگزار شود.

وی به تشکیل بنیاد صیانت از کانون خانواده با محوریت پیشگیری از طلاق، در شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و ادامه داد: مجمع خیرین ازدواج نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی فعال شد.

فرماندار ملایر در بخش دیگری از تنوع 400 موردی انواع موادمخدر صنعتی خبر داد و گفت: متأسفانه هر روز شاهد گرایش دانش‌آموزان و دانشجویان به موادمخدر هستیم که هشداری جدی برای والدین و مسئولان است بنابراین بحث مبارزه همه‌جانبه با اعتیاد در دستور کار فرمانداری ملایر قرارگرفته است.

هفته فرهنگی ملایر برگزار می‌شود

رضایی با اشاره به سابقه غنی فرهنگی ملایر در مقوله فرهنگ، خاطرشان کرد: با همکاری سایر ادارات همزمان با فصل برداشت انگور هفته فرهنگی ملایر با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری که اهل ملایر هستند و اجرای برنامه‌های متنوع، برگزار خواهد شد.

وی هدف از این اقدام مهم فرهنگی را معرفی جایگاه شاخص ملایر و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود به کشور عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی نقش مهمی در رونق اقتصاد شهرستان ایفا می‌کند.

مشکل کارخانجات صنعتی ملایر درحال حل شدن است

فرماندار ملایر با بیان اینکه بکی از دستاورهای عظیم اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی است، افزود: امروز یکی از اولویت‌های اصلی وزارت کشور رفع مشکل بیکاری است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر به علت وجود شرایط بد اقتصادی، تورم بالای 40 درصد، رکود و ... بسیاری از صنایع، کارخانه‌‌ها و واحدهای تولیدی سطح کشور و به تبع شهرستان ملایر تعطیل شدند.

رضایی با اشاره به اینکه در سیاست‌های جدید دولت تدبیر و امید مشکلات واحدها تولیدی درحال حل شدن است، گفت: طی ماه‌های اخیر با تلاش‌ها و پیگیری‌های نمایندگان مردم ملایر در مجلس دهم و طی بازدیدهای به عمل آمده از کارخانجات ملایر، گشایش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد با پیگیری استاندار همدان و نماینده مردم ملایر، کارخانه تعطیل شده فولاد جعفری، احیا شود همچنین مشکل کیان کرد و کیان وینسا درحال مرتفع شدن است و به‌زودی نیرو خواهند گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار