رئیس دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه گفت: کنگره ملی «مدیریت بحران و نظام سلامت» برای نخستین بار در غرب کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶ 04 July 2016
    به گزارش تابناک کرمانشاه، فاطمه رضوان‌مدنی گفت: این کنگره از 29 تیر تا 31 تیر ماه در سالن بهمن دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار می‌شود و بیش از 500 نفر از صاحب‌نظران داخل و خارج از کشور حضور دارند.
رئیس دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه درباره زمان برگزاری کنگره «مدیریت بحران و نظام سلامت» گفت: این کنگره در روز سه‌شنبه به عنوان نخستین روز و روز چهارشنبه از ساعت هشت صبح تا ساعت 17 برگزار می‌شود اما در روز پایانی از ساعت هشت آغاز و تا ظهر ادامه دارد.
رضوان‌مدنی با اشاره به اینکه 254 مقاله از سراسر کشور در قالب 21 محور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، گفت: از این تعداد مقاله ارسال شده 30 مقاله به صورت سخنرانی و 100 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.
 وی از حضور مسئولان کشوری و استانی و احتمالا وزیر بهداشت کشور عراق در این کنگره خبر داد و افزود: در این کنگره 10 سخنران برتر کشوری و سخنرانان مطرح دنیا از جمله کشور اتریش به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
 رضوان‌مدنی درباره برنامه‌‌های جانبی این کنگره گفت: برپایی نمایشگاه با محوریت صنایع و شرکتهای تولیدکننده محصولات مرتبط با مدیریت بحران و با حضور 10 شرکت و برگزاری کارگاههای مدیریت بحران زیارتی، تمرین در مدیریت بحران و عملیات احیای قلبی و ریوی از جمله برنامه‌های جانبی این کنگره هستند.
وی به دستگاههای حامی برگزاری این کنگره اشاره و اظهار کرد: استانداری، شهرداری، هلال احمر، سازمان انتقال خون، اداره کل بیمه سلامت استان و مدیریت بحران در برگزاری این کنگره ملی تلاش کردند.
رضوان‌مدنی با بیان اینکه در غرب کشور امکان بروز بسیاری از بحرانها از جمله سیل، زلزله و بحرانهای مرزی وجود دارد، عنوان کرد: هدف از برپایی این کنگره ارتقای علمی مدیریت بحران نه تنها در کرمانشاه بلکه در غرب کشور است.
 رئیس دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی دارای جایگاه 14 کشوری است، گفت: سوانح رانندگی نیز یکی از موارد بحران است که سالانه جان 20 هزار نفر را در کشور می‌گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار