مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نوروز ۴۳ هزار و ۸۶۷ مراجعه کننده سرپایی به اورژانس بیمارستان ها ثبت و ۴۵ هزارو ۶۸۱ مورد خدمات سرپایی درمانگاهی انجام شد.
کد خبر: ۲۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 21 April 2015

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام آماری از مراجعین به اورژانس ها و درمانگاه های شهرستان همدان در ایام نوروز، بیان داشت: در مجموع ۴۳ هزار و ۸۶۷ مورد مراجعه کننده سرپایی به اورژانس بیمارستان ها ثبت و ۴۵ هزارو ۶۸۱ مورد خدمات سرپایی درمانگاهی انجام شد.

  به گزارش مهر، علی عطایی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با اشاره به هماهنگی مناسب بین معاونت درمان و نظام پزشکی شهرستان همدان، اظهار داشت: این هماهنگی در ایام نوروز نمود بیشتری داشت و خدمات مفیدی به مردم و مسافران ارائه شد.

وی با بیان اینکه در نوروز بخش خصوصی نیز مشغول فعالیت بود، افزود: تعدادی از مطب ها، آزمایشگاه ها و دندانپزشکی ها در ایام عید به بیماران خدمات رسانی می کردند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام آماری از مراجعین به اورژانس ها و درمانگاه های شهرستان همدان در ایام نوروز، بیان داشت: در مجموع ۴۳ هزار و ۸۶۷ مورد مراجعه کننده سرپایی به اورژانس بیمارستان ها ثبت و ۴۵ هزارو ۶۸۱ مورد خدمات سرپایی درمانگاهی انجام شد.

عطایی تعداد عمل های جراحی اورژانسی در نوروز را یک هزار و ۴۲۲ مورد عنوان کرد و افزود: یک هزار و ۲۴ عمل جراحی غیراورژانسی در این ایام در مراکز درمانی همدان صورت گرفت.

وی به آمار افراد بستری شده در اورژانس با تعداد چهار هزار و ۳۰۱ نفر اشاره و عنوان کرد: سه هزار و ۳۶۲ نفر به بخش های بیمارستان منتقل و در آنجا بستری شدند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: عید امسال ۵۶ هزار و ۲۷۱ مورد مراجعه به آزمایشگاه صورت گرفت که شش هزار و ۲۹ مورد خدمات رادیولوژی و سونوگرافی دریافت کردند.

رئیس مرکز بهداشت همدان نیز با ارائه آمار و نتایجی از دستاوردهای طرح بسیج سلامت نوروزی، گفت: در راستای کنترل مواد غذایی ۳۷ مورد نمونه برداری از واحدهای مختلف تهیه مواد غذایی و همچنین بسته بندی صنعتی صورت گرفت که ۳۴ مورد مطابق استانداردها بود.

حسین خالقی مجد با بیان اینکه با واحدهای متخلف طبق مقررات برخورد می شود، اظهار داشت: ۹۲ مورد نمونه برداری به منظور کنترل و نظارت بر آب شرب صورت گرفت که ۹۱ مورد دارای استانداردهای لازم بود.

وی همچنین به ۷۴ مورد نمونه برداری در حوزه آب روستایی اشاره کرد و افزود: از این تعداد چهار مورد دارای آلودگی گزارش شد.

رئیس مرکز بهداشت همدان با اشاره به نمونه گیری از ۱۴ مورد از منابع غیرتحت پوشش آبفای شهرستان، گفت: از این تعداد هشت مورد آلوده گزارش شده است.

خالقی مجد ادامه داد: از یک هزار و ۸۴۳ مورد کلرسنجی قسمت شهری ۴۳ مورد و در بین یک هزار و ۶۱۳ مرد روستایی ۶۴ مورد نامرغوب مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه در نمونه گیری از آب ۹ استخر شهرستان مشخص شد که همه استانداردها در آب این استخرها رعایت شده، افزود: ۱۸ هزار و ۲۶۸ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در شهرستان کشف و معدوم شد.

رئیس مرکز بهداشت همدان با اعلام اینکه در پی شکایت های مردمی ۳۶ نوبت بازرسی از هتل ها، محل های اسکان مسافران و پارک ها صورت گرفت، گفت: ۲۱ مورد از بازرسی ها بصورت مشترک با اتاق اصناف، نظارت بر اماکن و تعزیرات انجام شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار