اعضای ستاد شورایاری‌های منطقه ۸، با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران، گزارشی از مشکلات منطقه ارائه کردند.
کد خبر: ۲۶۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 19 July 2016
در جلسه علنی روز سه‌شنبه اعضای شورایاری منطقه ۸ با ارائه گزارش‌هایی به مشکلات محله پرداختند.

محمدرضا رئیسی دبیر دبیران شورایاری منطقه ۸ با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی محلات این منطقه افزایش فضاهای سراهای محلات است، گفت: احداث پل غیرهمسطح اتوبان باقری و رسالت، ایجاد مجموعه‌های ورزشی و اداره مجموعه‌های ورزشی منطقه به وسیله شورایاری‌ها از جمله نیازهای اهالی این منطقه است.

احداث پل عابر پیاده تقاطع گلبرگ شهید مدنی، تغییر محدوده وضع طرح زوج و فرد ترافیکی از بزرگراه امام علی (ع) تا بزرگراه شهید صیاد شیرازی، احداث تقاطع غیرهمسطح تقاطع دماوند و مسیل باختر به خیابان نیرو هوایی، تغییر میدان میوه و تره‌بار به خانه کارآفرینی فدک، احداث پردیس سینمایی شرق تهران و احداث بیمارستان از دیگر نیازهایی بود که توسط دبیر شورایاری‌های منطقه ۸ بیان شد.

برگزاری جلسه ویژه مختص مشکلات شورایاری‌ها

در ادامه این جلسه غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه شورایاری‌ها نماد بارز مردمسالاری دینی هستند، گفت: هر چه به سمت مردمی‌تری شدن شورایاری‌ها گام برداریم، به نفع شهر است. تمام مسائل و امور مربوط به شورایاری‌ها باید توسط خودشان انجام شود.

وی با بیان اینکه ایجاد کمیته انضباطی باید آیین‌نامه‌اش در صحن شورا بررسی شود، گفت: این کمیته با حضور نمایندگان شورایاری‌ها تشکیل شود و کمترین مداخله را شورا در آن داشته باشد.

انصاری پیشنهاد کرد: برای آنکه شائبه دخالت شورا در امور داخلی شورایاری‌ها وجود نداشته باشد، در جلسه‌ای ویژه مشکلات شورایاری‌ها بررسی شود.

وی با انتقاد از عدم ابلاغ مصوبه تقویت شورایاری‌ها گفت: مشخص نیست چرا هیات رئیسه این مصوبه را ابلاغ نکرده است، در حالی که باید هر کمیسیون بر اساس این مصوبه یک عضو در شورایاری‌ها داشته باشد.

ایجاد ۵ کلانتری در منطقه ۸ برای تقویت امنیت

در ادامه اقبال شاکری پیشنهاد کرد برای تقویت امنیت محلات ۵ کلانتری در سطح منطقه ۸ ایجاد است.

وی همچنین ایجاد پارکینگ طبقاتی در محدوده شهید آیت را یکی از نیازهای اصلی این منطقه دانست.

نگذاریم شورایاری‌ها احساس کنند اختیاراتشان محدود شده است

در ادامه این جلسه احمد حکیمی‌پور با بیان اینکه برخی از شورایاری‌ها احساس می‌کنند تداخل مسئولیتی با مدیریت محله دارند، گفت: برای حل این مشکل باید شورا راه حلی پیدا کند، بنابراین درخواست می‌کنم برای جمع‌بندی مشکلات شورایاری‌ها، مرتضی طلایی رئیس ستاد جلسه ویژه این موضوع در شورا برگزار کنند تا مسائل بحث و بررسی شود. نباید شورایاری‌ها که منتخب مردم هستند احساس کنند مدیریت محله جایگاهشان را مخدوش کردند. شورایاری‌ها ادامه شوراها در سطح محلات هستند و باید از اختیاراتشان مطمئن باشند.

علی صابری نیز در این جلسه با اشاره به پیامکی که به برخی از کاندیداهای شورایاری‌ها که در انتخابات رای آوردند، گفت: در این پیامک از این داوطلبان خواسته شده که با ستاد همکاری کنند. تنها برای اطلاع می‌خواهیم در این رابطه شفاف‌سازی شود.

وی نیز خواستار جلسه‌ای برای بررسی آیین‌نامه‌های انضباطی شد.

عبدالمقیم ناصحی نیز شورایاری‌ها را گوشه چشم شوراها دانست و گفت: شورایاری‌ها عصای دست شوراها هستند.

همچنین وی از شهرداری منطقه ۸ درخواست کرد دو مسجد نیمه کاره خاتم‌الانبیاء و مسجد الساجدین در این منطقه تکمیل شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار