مديركل آموزش فني و حرفه اي استان تهران گفت: کلیه دانش آموزان در پایه دهم در نظام متوسطه دوم در رشته های تجربی، ریاضی و علوم انسانی موظف به گذراندن 180 تا240 ساعت آموزش مهارتی هستند در غیر این صورت امکان دریافت مدرک دیپلم را ندارند.
کد خبر: ۲۶۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 23 July 2016


مجید طهرانیان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران  با حضور در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که به مناسبت 6 مرداد روز مهارت‌آموزی برگزار شد گفت: در سال 95 حدود68 هزار نفرساعت دوره های آموزشی مهارتی پیشرفته و 820 هزارنفر ساعت در آموزش‌های صنایع و همچنین 22هزار ساعت آموزش روستایی پیش‌بینی شده است.

 وی درباره اینکه با تأکید بر اینکه تجهیزات بسیار خوبی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای کشور وجود دارد بیان کرد: کارگاه‌های CNC در حوزه تراش، ابزار و وسایل بسیار خوب و ارزشمندی دارد و اگر مواد مصرفی را به طور کامل تأمین کنیم، قطعاً خروجی مثبتی خواهد داشت.

طهرانیان گفت: نگاه جدید سازمان، نگاه کیفیت بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای است و بخش دولتی در زمینه هایی سرمایه گذاری می‌کند که بخش خصوصی توان ورود به آن عرصه را نداشته باشد.

وی از ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از ارائه آموزش‌های فنی و مهارت به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبرداد و گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان بعد از اتمام تحصیلات به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند تا در صنایع مختلف مهارت‌های لازم را کسب کنند.برگزاری دوره های آموزشی در فنی و حرفه ای بازار محور است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران اظهار داشت: بر اساس تحول نظام آموزشی درشورای عالی آموزش و پرورش و تحول بنیادین در نظام متوسطه دوم  مطابق تفاهم نامه ای  منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای مقرر شده است که کلیه دانش آموزان در پایه دهم در نظام متوسطه دوم در رشته های تجربی، ریاضی و علوم انسانی موظف به گذراندن 180 تا240 ساعت آموزش مهارتی هستند در غیر این صورت امکان دریافت مدرک دیپلم را ندارند. در سال 95 بیش از 25 میلیون نفر تحت پوشش آموزش‌های مهارتی قرار خواهد گرفت.

وی عملکرد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در سه ماهه نخست امسال را ارائه 68 هزار نفر ساعت آموزش عنوان کرد و گفت: امسال آمادگی خود را برای ارائه 820 هزار نفر ساعت آموزش در حوزه صنایع و کارخانه‌ها اعلام کرده‌ایم و در بخش روستایی نیز 22 هزار نفر ساعت آموزش را در نظر گرفته‌ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار