استاندار همدان با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای در استان گفت: مهمترین اولویت استان در طرح‌های توسعه‌ای اقتصادی «گردشگری» است.
کد خبر: ۲۶۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ 28 July 2016
استاندار همدان با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای در استان گفت: مهمترین اولویت استان در طرح‌های توسعه‌ای اقتصادی «گردشگری» است.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت در نشست معاونان هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیران‌کل امور اداری و مالی استانداری‌های کشور در استان همدان، تصریح کرد: 500 سال شهر همدان پایتخت امپراطوری ایران بوده و 1800 اثر تاريخي در استان از ادوار مختلف تاریخ به جای مانده و ما به دنبال اين هستيم كه استان همدان مقصد گردشگري شود چرا كه از ظرفیت ها و پتانسیل گردشگری مطلوبی برخوردار است.

استاندار همدان با بیان اينكه استان همدان با 9 استان اقماري خود بين 1.5 تا سه ساعت فاصله دارد، گفت: بزرگترین غار آبی جهان، شهر سفال لالجین، سراب‌های بی‌نظیر و ... در استان همدان وجود دارد که همه جاذبه‌های منحصربفردی در صنعت توریست و گردشگری هستند.

وي با بيان اينكه استان همدان به خاطر داشتن تاریخ بلند داراي عرفا، علما و بزرگان زیادی نیز هست، تبیین کرد: همدان در چهار فصل آماده پذیرش گردشگر است و وجود دو پیست گردشگري در استان همدان مي‌تواند در توسعه ورزش‌هاي زمستاني هم موثر واقع شود.

نیک‌بخت با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها از جمله هتل در توسعه گردشگری استان گفت: امروز 10 هتل در استان كلنگ‌زني شده و با پيشرفت فيزيكي 65 درصد در حال ساخت است که از اين تعداد دو هتل چهار ستاره و باقي پنج ستاره هستند.

وي با اشاره به اینکه نباید در شرایطی که برای تخریب دولت ایجاد شده، دولت را تنها بگذاریم، عنوان کرد: دولت را نباید تنها بگذاریم البته شاید اين تخريب‌ها به علت انتخابات پیش‌رو باشد.

وی ادامه داد: مسئولان و نمایندگات دولت در استان‌ها بدون اینکه غلو و اضافه‌گویی کنند، خدماتی که دولت انجام می‌دهد را به سمع و نظر مردم برساند چرا که دولت تلاش‌هاي بسياري انجام داده و در شرایط جهانی که در نهایت تنگنا قرار داشتیم، اقدامات موثری در جهت روان‌سازی بنیان نهاد.

استاندار همدان بیان کرد: ركودی که از قبل وجود داشت و نرخ رشد اقتصادي که نزديك منفی 7 درصد بود، باعث شد دولت با وجود کلیه موانع، تعامل با دنیا را در دستور کار قرار دهد تا بتواند با تعامل با دنیا مشکلات اقتصاد داخلی را نیز مرتفع سازد.

اجرایی شدن 219 مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان

استاندار همدان در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی، بيان كرد: تا کنون 68 جلسه در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي در استان انجام شده كه 555 مصوبه داشته است.

وي با اشاره تشکیل کمیته بررسی نتایج و مصوبات ستاد تسهیل تبیین کرد: بر اساس عملکرد کار گروه تسهیل و پیگیری این کمیته تاکنون 219 مصوبه اجرایی شده است.

نيك‌بخت با اشاره به اينكه همه موانع از سر راه تولید کننده برداشته شده است، افزود: براي توليدكننده دیگر موانعی وجود ندارد و چک برگشتی، معوقه، بیمه و مالیات دیگر مانع نیستند.

وي یادآور شد: از سال 93 تا امروز براساس آمار تامين اجتماعي ماهانه بين 700 تا هزار شغل در استان همدان ايجاد شده است همچنين 1600 كارگاه در سال 93 و 1700 كارگاه در سال گذشته شناسايي شده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اينكه بيكاري سرسام‌آور شده و مشكلاتي را براي كشور ايجاد كرده بود، گفت: اميدواريم بتوانیم تا پایان سال بتوانیم اشتغال استان را سروسامان دهیم.

وي با اشاره به هدفگذاری اقتصادی برای رشد 8 درصد افزود: لازمه تحقق نرخ رشد اقتصادي 8 درصد،  سرمايه‌گذاري ريالي سالانه 900 هزار میلیارد تومان و 70 میلیارد دلار ارزي است.

نیک‌بخت ضمن تأکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در این موضوع عنوان کرد: نه قانون اجازه ورود دولت را به این سرمایه‌گذاری می‌دهد و نه دولت توان ورود به چنین حجمی از سرمایه‌گذاری را دارد بنابراین ورود بخش خصوصی لازم و اجتناب‌ناپذیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار